ביקורת נגד חמ"ל הכנסת להוצאת רישיון נשק: "לבטלו לאלתר"

ביקורת נגד חמ"ל הכנסת להוצאת רישיון נשק: "לבטלו לאלתר"
הוועדה לביקורת המדינה ביקרה בחריפות את ההקצאה של עובדים מהכנסת לטיפול בעודף הבקשות לנשיאת נשק: "אפשר לפנות לפורום נציבים וקציני משטרה שפרשו, יש להם הרבה מתנדבים שמשוועים לסייע"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
חמ"ל להוצאת רישיון נשק
צילום: כאן חדשות

בעקבות הפרסום בכאן חדשות: הוועדה לביקורת המדינה בכנסת דנה בחמ"ל שהקימה הכנסת לטיפול בעודף הבקשות לנשיאת נשק ומתחה כלפיו ביקורת חריפה. יושב ראש הוועדה ח"כ מיקי לוי אמר בדיון: "יש טעם לפגם בחמ"ל ויש לבטלו לאלתר. המשרד יכול לפנות לפורום נציבים וקציני משטרה שפרשו שיש להם הרבה מתנדבים שמשוועים לסייע גם בטווח הארוך. ככה אמורה להתנהל מדינה דמוקרטית גם בשעת חירום".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי 

ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד הוסיף: "העובדה שפעל חמ"ל מבעלי משרות אמון, שהפכו לפקידי אגף רישוי, בלתי מתקבל על הדעת במדינה דמוקרטית". ח"כ גלעד קריב קרא גם הוא לסגירת החמ"ל: "מתגלים אי סדרים חמורים ויש לעצור את זה".

פנחס גורט, הלשכה המשפטית של הכנסת, שאישר מראש את המהלך ניסה להסביר: "חשוב להעמיד דברים על דיוקם. בהחלט לא מדובר במשהו טריוויאלי אבל אנחנו נמצאנו במצב מלחמה לצד נכונות רבה להתנדב ולסייע ככל שניתן. החמ"ל בכנסת מסייע רק באופן טכני בלבד ועל ידי עובדי כנסת מינהליים שלא עוסקים בדברים פרלמנטריים. נשמר עיקרון הפרדת הרשויות".

לפי הפרסום, כ-40 עובדי כנסת מכל המחלקות שהעבודה השוטפת שלהם נחוצה פחות בגלל המלחמה, הסכימו להיות מועסקים בתוך הכנסת בטיפול בבקשות לרישיון נשק - ועברו הכשרה קצרה. נכון לעכשיו החמ"ל עדיין פעיל. 

 

 

הפופולריים