פרסום ראשון

״מחייבת התייחסות מחמירה״: הייעוץ המשפטי של משרד הפנים תומך בשלילת אזרחות לתומכי טרור

יועמ"ש משרד הפנים תומך בשלילת אזרחות לתומכי טרור במלחמה
המשנה ליועצת המשפטית לממשלה הביע הסתייגויות רבות לחוק המוצע, בפנים הדפו וטענו כי מדובר בחוק מידתי: נצטרך להעביר "מסר חריף ומהדהד" לאזרחים שמגלים ניתוק מזיקה למדינה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
פלסטינים
צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90

הייעוץ המשפטי של משרד הפנים מביע תמיכה בתזכיר החוק שמאפשר שלילת אזרחות ומעמד תושבות של ישראלים שמביעים תמיכה בטרור בזמן מלחמה. כך פורסם היום (רביעי) לראשונה בכאן חדשות. המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון הביע הסתייגויות משפטיות רבות מהחוק המוצע, אולם הייעוץ המשפטי של משרד הפנים טוען שמדובר בחוק מידתי.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי 

"כפי שנעשה בימים אלה בהליך הפלילי כך גם ראוי שייעשה בהליך המנהלי - אזרח או תושב המדינה התומך באויב, מגלה איתו הזדהות או מסית לטרור נגד המדינה בזמן שהיא נמצאת במצב מלחמה, הדבר מחייב התייחסות חמורה אף יותר מעיתות שגרה", נטען בייעוץ המשפטי של משרד הפנים. "אותו אדם מגלה באופן ברור את ניתוק זיקתו החד-משמעי למדינה ובהתאם צריך להעביר מסר חריף ברור ומהדהד שיבטא את עוצמתו של הניתוק והקרע של אותו אזרח או תושב כלפי המדינה".

מליאת הכנסת אישרה בחודש פברואר האחרון בקריאה שנייה ושלישית את חוק שלילת אזרחות ותושבות ממחבלים. על פי הצעת החוק שעלתה בתיאום בין הקואליציה לבין רוב האופוזיציה, ניתן יהיה לשלול אזרחות או תושבות של מחבל שהורשע בבית המשפט אם הוא מקבל תגמול כספי מהרשות הפלסטינית בעקבות פעולת הטרור שביצע.

הפופולריים