נתניהו על מזוודות הכסף לעזה: "רצינו למנוע קריסה הומניטרית"

רה"מ על מזוודות הכסף לעזה: "רצינו למנוע משבר הומניטרי"
רה"מ הצדיק את החלטתו לאפשר את העברת הכסף הקטרי לרצועה לאורך השנים, ואמר בריאיון לעיתון גרמני: "לא רצינו לחזק את חמאס בכלל, רצינו להחליש אותו"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים 22.11.23
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצדיק היום (רביעי), בריאיון לעיתון הוולט הגרמני, את החלטתו לעביר את הכסף הקטרי לרצועת עזה לאורך השנים. נתניהו התייחס לטענה שחיזק את חמאס עם מזוודות הכסף כדי לפגוע ברשות הפלסטינית. "זה שקר", הוא טען והמשיך: "רצינו להימנע מקריסה הומניטרית, מחלות, רעב משתולל ודברים אחרים. זו הסיבה שממשלות ישראל לאורך השנים אפשרו לכסף הזה להיכנס. לא רצינו לחזק את חמאס בכלל, רצינו להחליש אותו".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

ראש הממשלה תקף בריאיון את הביקורת שמתחו מנהיגים בעולם על הפעולה הצבאית בעזה. "מי שאינו מסוגל להבחין בין השימוש המכוון של חמאס באזרחים כמגן אנושי ובין הפעולות הצבאיות הלגיטימיות של ישראל – איבד כל מצפן מוסרי", אמר נתניהו לעיתון הגרמני. "זהו הסוג הגרוע ביותר של סימטריה, שנותנת חסינות לרוצחים".

נתניהו הבהיר בריאיון שהלחימה בחמאס תימשך. "אל תטעו: נמשיך במאמצים הצבאיים שלנו למיגור חמאס". על עתידה של הרצועה לאחר המלחמה אמר ראש הממשלה: "אחרי המלחמה יש לפרז את עזה, ולאחר מכן לבצע דה-רדיקליזציה של האוכלוסייה, בדיוק כמו שעשו עם הנאצים בגרמניה, אחרת מה המטרה בהשמדת חמאס?" 

הפופולריים