לא מכיר את שורשי הסכסוך? הרצוג תקף את ר"מ אירלנד

לא מכיר את שורשי הסכסוך? הרצוג תקף את ר"מ אירלנד
הנשיא הרצוג יצא נגד דברי ליאו ורדקר בחריפות בריאיון שהעניק לתקשורת האירית, לאחר שזה טען כי הילדה אמילי הנד היא "ילדה תמימה שהלכה לאיבוד"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
הרצוג ור"מ אירלנד
צילום: רויטרס, ומיכאל גלעדי - פלאש 90

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, תקף בחריפות את ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, בריאיון שהעניק אתמול (שלישי) לרשת התקשורת הציבורית באילרנד RTE. זאת לאחר שורדקר, פרסם בתחילת השבוע פוסט ב-X, בתגובה לשחרורה של אמילי הנד בת ה-9 משבי חמאס, בו טען כי היא "הלכה לאיבוד ונמצאה". הרצוג תהה במהלך הריאיון: "מה עשינו רע לאורך ההיסטוריה, שאירלנד כל כך אדישה לסבל שעוברים הישראלים. מדוע כל כך קשה להגיד "אמילי היקרה. ארגון מרושע ששם אקדח לרקה חטף אותך?".

ערוץ הוואטסאפ הרשמי של כאן חדשות
רשימת החטופים שנותרו בשבי
מגיל 10 חודשים ועד 18: שמות הילדים שנחטפו לעזה

הנשיא לא הסתפק בגינוי דבריו של ורדקר, אלא התייחס בנוסף לפוליטיקאים באירלנד שלטענתו - חוששים לומר את האמת על העימות בין ישראל לחמאס וכי רבים מהם כלל לא מכירים את שורשי הסכסוך. הרצוג סירב להשיב לשאלה האם אירלנד הינה מדינה ידידותית לישראל והסתפק בלכתנותה "מדינה חשובה". כמו כן, הנשיא לא הסכים להתייחס לדברי שר החוץ אלי כהן שטען כי ראש ממשלת אירלנד איבד את המצפן המוסרי שלו. 

במהלך הריאיון הרצוג התעמת עם המראיין ששאל האם פעולותיה של ישראל ברצועת עזה אינן עולות בקנה אחד עם ההגדרה של "רצח עם", כפי שטען בין היתר שר החוץ של ירדן. הנשיא השיב כי מדובר בהאשמות חסרות אבחנה, שכן ישראל פועלת על מנת להגן על עצמה. עוד הוא הדגיש כי מי שפועל בשיטות שתואמות את ההגדרה של רצח עם הינו ארגון הטרור חמאס. 

הפופולריים