המסר האמריקני לישראל: להימנע מעקירת אזרחים מבתיהם בדרום הרצועה

המסר האמריקני: להימנע מעקירת אזרחים מבתיהם בדרום הרצועה
בכיר בממשל האמריקני לקראת התרחבות הפעולה הצבאית: "אי אפשר לחזור על היקף העקירה שראינו בצפון, זה יהיה מעבר לכל יכולת של מערך סיוע הומניטרי" • האמריקנים יפעילו מהיום טיסות צבאיות ישירות לצפון סיני שישאו עמם סיוע לתושבי הרצועה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
טנק צהל בצפון רצועת עזה
צילום: צה"ל

ארצות הברית הבהירה לישראל כי לכשתתרחב הפעולה הצבאית לדרום רצועת עזה, עליה להימנע באופן מירבי מעקירת אזרחים פלסטיניים מבתיהם. גורם בכיר בממשל אמר בתדרוך לעיתונאים הלילה (שלישי) כי "אי אפשר לחזור על היקף העקירה שראינו בצפון הרצועה, זה יהיה מעבר לכל יכולת של מערך סיוע הומניטרי".

המסר הועבר באופן ברור לישראל "מרמת הנשיא ומטה"

לדברי הגורם הבכיר, המסר הזה הועבר באופן ברור לישראל "מרמת הנשיא ומטה" והובהר כי על ישראל לתכנן בזהירות רבה את הפעולה הצבאית בדרום הרצועה ובמרכזה, כדי למנוע עקירת תושבים ולהבטיח שלא תהיה פגיעה במקלטים של האו"ם, במתקני תשתיות ובבתי חולים. לדברי הגורם הבכיר, הנושא עולה כל העת בשיחות עם ישראלים, והתרשמותה של ארצות הבריתה היא ש"ישנה הכרה ישראלית בכך שאופן הפעולה בדרום צריך להיות שונה מאשר בצפון".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

"אנו רוצים שחמאס בעזה יחדל להיות סיכון לישראל, אבל הדרך שבה תתנהל המערכה בדרום היא חשובה מאוד בגלל העקירה המשמעותית שכבר קרתה בצפון", הוסיף הגורם הבכיר. ארצות הברית תתחיל להפעיל מהיום טיסות צבאיות ישירות לצפון סיני אשר ישאו עמם סיוע לתושבי רצועת עזה, בדגש על ביגוד חורפי.

ארה"ב מעוניינת בהגדלת הסיוע

ארצות הברית מעוניינת להגדיל את כמויות הסיוע ההומניטרי והדלק שנכנסים לרצועת עזה ולעבור מהשלב הנוכחי שבו נכנסות כ-240 משאיות מדי יום למעבר של 400-300 משאיות ביום, באופן שיאפשר גם כניסת סחורות אזרחיות. האמריקנים מקיימים שיחות עם ישראל על אפשרות זו, אשר תחייב הגדלה משמעותית של יכולת הבדיקה במעברים ומתן אפשרות לגורמים מסחריים בעזה להפיץ את הסחורה.

הגורם הבכיר בממשל הדגיש כי רמת הסיוע ההומניטרי המוגבר לרצועת עזה חייבת להימשך גם אחרי סיום ההפוגה ושחרור החטופים בעסקה הנוכחית. "הסיוע והדלק שנכנסים אינם קשורים לשחרור החטופים. ברור שניצלנו את ההפוגה כדי להכניס כמה שיותר סיוע אבל זה עומד בפני עצמו, וכאשר יסתיים השחרור הבהרנו היטב שרמה זו של סיוע או גבוהה יותר חייבת להישמר", אמר הגורם האמריקני הבכיר.

כדי למנוע התפרצות מחלות ברצועת עזה, מכניסים האמריקנים לאזור חיסונים ופועלים להגדלת זמינות המים הנקיים ולתיקון תשתיות הביוב והסניטציה.

הפופולריים