צוות בין-לאומי מיוחד הוקם על מנת להיאבק במימון חמאס

צוות בין-לאומי מיוחד הוקם על מנת להיאבק במימון חמאס
כוח המשימה בהנהגת היחידות למודיעין פיננסי של גרמניה, ישראל, הולנד וארה"ב שם לעצמו למטרה לשתף פעולה על מנת להילחם במימון טרור ברמה הגלובלית
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
כספים שנמצאו במעוזי חמאס ברצועת עזה
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

כוח משימה בין-לאומי מיוחד הוקדש לישראל ולמאבק במימון הטרור של חמאס (CTFTI). כוח המשימה פרסם היום (ראשון) הצהרה שמציגה את המטרות והכוונות של הצוות שהוקם לאחר מתקפת הטרור של חמאס כנגד ישראל ב-7 באוקטובר.

יותר ממאתיים אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי
 
הרשימה המלאה של המשוחררים בפעימה השנייה

הכוח הוקם בשיתוף יחידות המודיעין הפיננסי של אוסטרליה, קנדה, אסטוניה, צרפת, גרמניה, ישראל, ליכטנשטיין, לוכסמבורג, הולנד, ניו-זילנד, שוויץ, בריטניה וארה"ב, ויחידות מודיעין פיננסי נוספות. את כוח המשימה מנהיגות במשותף היחידות למודיעין פיננסי של גרמניה, ישראל, הולנד וארה"ב.

מטרת הצוות היא לסכל את זרימת הכספים המקושרים לחמאס ולתמוך במאבק הבין-לאומי במימון טרור באמצעות תיאום של מודיעין פיננסי ושיתוף מידע. כדי לסכל באופן אפקטיבי מימון טרור של חמאס וארגוני טרור נוספים, חברות כוח המשימה מתכוונות להגביר את יכולות איתור המודיעין הפיננסי בכל הנוגע למימון טרור הקשור לתזרים פיננסיים ופעילויות כלכליות.

כסף שנתפס על ידי צה"ל ברצועת עזה

בנוסף מתכוונים בכוח המשימה לשפר את שיתוף המודיעין הפיננסי בכל הנוגע למימון טרור. זה דורש לשפר את התקשורת בין הרשויות השותפות בכוח המשימה ולשתף בשיטות חקירה ומידע על שיטות מימון טרור על מנת לשפר את היכולות של המדינות להילחם ולסכל מימון טרור.

מלבד זאת הצוות יצטרך לעמול על הקשר בין יחידות למודיעין פיננסי ורשויות לבין הסקטור הפרטי. לסקטור הפרטי יש חשיבות גדולה, במיוחד בזיהוי והתמודדות עם האופן שבו טרוריסטים משתמשים במערכת הפיננסים הגלובלית. שיתוף פעולה צמוד עם מוסדות פיננסיים וחברות טכנולוגיה, עד כמה שניתן במסגר סמכויותיהן של הרשויות הציבוריות, הוא קריטי לזיהוי ועצירת נתיבי הכסף של טרוריסטים.

הפופולריים