קטר וארה"ב: הושגה הפסקת אש ליומיים נוספים

קטר וארה"ב: הושגה הפסקת אש ליומיים נוספים
בישראל טרם מסרו הודעה רשמית בנושא, אך גורם ישראלי אמר לכאן חדשות כי ישנם "מגעים מתקדמים"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
פעילות צה"ל בעזה, נובמבר 2023
צילום: דובר צה"ל

קטר וחמאס הודיעו הערב (שני) כי הושגה הסכמה להארכת הפסקת האש ביומיים נוספים בתמורה לשחרום של 20 חטופים. גורמים בבית הלבן אישרו כי הוסכם על הארכת הפסקת האש. בישראל טרם מסרו הודעה רשמית בנושא, אך גורם ישראלי אמר לכאן חדשות כי ישנם "מגעים מתקדמים". 

> רשימת החטופים המלאה שנותרו בשבי
> ערוץ הוואטסאפ הרשמי של כאן חדשות

מתקפה על הנפש | האזינו לעוד יום

זמן קצר קודם לכן, בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר לערוץ אל-ערבי כי בארגון הטרור פועלים לאיתור חטופים נוספים על מנת לאפשר את הארכת הפסקת האש. זאת כשבשעות הצהריים אמר דובר המטה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי כי אחת הבעיות שמונעות הגעה לסיכומים בנושא היא "היכולת והרצון של חמאס לשחרר גברים ולאתר חטופים נוספים".

בוול סטריט ג'ורנל הוסיפו לכך כי לפי גורמים המעורים במגעים, חמאס טען כי אין ביכולתו להתחייב לרשימת חטופים ישראלים שישוחררו במסגרת ההארכה, משום שהחטופים הנוספים העומדים בקריטריונים מוחזקים בידי הג'יהאד האסלאמי. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח מפי מקורות ביטחוניים במצרים כי המחלוקות בין הצדדים נסובות סביב משך ההארכה ורשימת המחבלים שתשחרר ישראל.

לדברי גורם מדיני, "אם חמאס לא יודיעו על הפעימה החמישית הלילה – חוזרים ללחימה". הגורם הוסיף בדבריו לכאן חדשות כי בישראל מצפים מהמתווכים ללחוץ על חמאס לשחרר את כל הילדים שנמצאים בשבי.

תוקף המתווה המקורי של ההפוגה אמור לפוג במהלך הלילה. עד כה שוחררו 40 חטופים ישראלים, והיום אמורים להשתחרר 11 נוספים במסגרת ההסכם, בתמורה ל-150 אסירים פלסטיניים שישראל משחררת. בצמרת המדינית-ביטחונית הביעו אמש אופטימיות כי ניתן יהיה להאריך את ההפוגה בלחימה בעזה בכמה ימים, כדי לאפשר המשך שחרור החטופים. 

זאת ברקע דבריו של ראש ממשלת קטר, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, שאמר אתמול שהמאמצים להארכת הפסקת האש תלויים בכך שחמאס יאתר עשרות נשים וילדים נוספים המוחזקים בעזה, כולל אלו שאינם בידי הארגון עצמו. לדבריו, יש יותר מ-40 נשים וילדים נוספים שנחטפו בעזה ושאינם מוחזקים בידי חמאס.

הפופולריים