גורם מדיני: אם לא יודיעו על פעימה חמישית הלילה - חוזרים ללחימה

גורם מדיני: נחזור ללחימה אם לא יודיעו על פעימה 5 הלילה
קבינט המלחמה דן במשך שעות בהמשך הפסקת האש. בישראל מצפים מהמתווכים ללחוץ על חמאס לשחרר את כל הילדים שנמצאים בשבי - כולל כאלו שאינם בידי ארגון הטרור
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
כוחות צה"ל בעזה, נובמבר 2023
צילום: דובר צה"ל

קבינט המלחמה דן הלילה (שני) במשך שעות ארוכות בהמשך הפסקת האש ברצועת עזה. רשימת החטופים שישתחררו היום, בפעימה הרביעית של העסקה מול חמאס, התקבלה במהלך הדיון לאחר עיכוב ניכר. גורם מדיני אמר לכאן חדשות שחמאס יצטרך להודיע במסגרת זמן הגיונית על המשך שחרור החטופים. "יש לנו עסק עם ארגון טרור אכזרי, לכן נצטרך לחכות עד לרגע האחרון. אם לא יודיעו על הפעימה החמישית הלילה – חוזרים ללחימה", אמר.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

הגורם הוסיף שבישראל מצפים מהמתווכים ללחוץ על חמאס לשחרר את כל הילדים שנמצאים בשבי. זאת ברקע דבריו של ראש ממשלת קטר, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, שאמר אתמול שהמאמצים להארכת הפסקת האש תלויים בכך שחמאס יאתר עשרות נשים וילדים נוספים המוחזקים בעזה, כולל אלו שאינם בידי הארגון עצמו. לדבריו, יש יותר מ-40 נשים וילדים נוספים שנחטפו בעזה ושאינם מוחזקים בידי חמאס. גורם מדיני התייחס לדברים ואמר שאין סימן שמעיד שהמידע נכון. 

מאחורי שחרור החטופים | האזינו לעוד יום

בד בבד, בכיר בג'יהאד האיסלאמי, דאוד שיהאב, אמר בריאיון לרשת אל-ג'זירה שארגונו תומך במאמצי המתווכים להרחיב את העסקה להחזרת החטופים. שיהאד הוסיף שבתמורה לשחרור כל חטוף ישראלי, ארגונו ידרוש שחרור של שלושה אסירים פלסטינים - נשים ואסירים מתחת לגיל 18. עבור חיילים, בג'יהאד ידרשו מחיר שונה. 

תוקף המתווה המקורי של ההפוגה אמור לפוג מחר ב-07:00. עד כה שוחררו 40 חטופים ישראלים, והיום אמורים להשתחרר 11 נוספים במסגרת ההסכם, בתמורה ל-150 אסירים פלסטיניים שישראל משחררת. בצמרת המדינית-ביטחונית הביעו אמש אופטימיות כי ניתן יהיה להאריך את ההפוגה בלחימה בעזה בכמה ימים, כדי לאפשר המשך שחרור החטופים. 

 

 

הפופולריים