המסר של נתניהו והמתווה: יום של הפסקת אש על כל עשרה חטופים

המסר של נתניהו והמתווה: יום של הפוגה על כל 10 חטופים
לפי ההערכות בישראל חמאס מעוניין להמשיך בהפסקת האש • היום קבינט המלחמה ידון במתווה • האמריקנים, הקטרים והמצרים לוחצים על הצדדים להאריך את הפסקת האש. ביידן ונתניהו צפויים לשוחח הערב על בסוגיה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
קיר חטופים
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בישראל מעריכים כי חמאס מעוניין בהמשך הפסקת האש ומעבירים מסר חיובי למשלחת הקטרית שהגיעה אתמול לפי הפסקת האש תוארך, כך פורסם היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11. כמו כן, לפי ההערכות, החטופים ששוחררו היום הוחזקו בצפון רצועת עזה.

195 אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי
 
הרשימה המלאה של המשוחררים בפעימה השלישית 

לפי גורם מדיני, מצרים ביקשה לקבל את החטופים למעבר רפיח, אך בישראל סירבו, גם בשל מיקום החטופים ששוחררו, וגם בשל מצבה של אחת החטופות, שנמצאת במצב קשה.

הערכות לגבי המשך העסקה. לפי ההסכם, חמאס נדרש לשחרר מחר 11 חטופים ישראלים כדי לעמוד בו. גורם המעורה בפרטים אמר לכאן חדשות כי ישראל העבירה מסר חיובי למשלחת הקטרית שהגיעה אתמול לישראל, לפיו הפסקת האש תוארך, כך עוד שחמאס יעמוד בו וישחרר עשרה חטופים על כל יום.

ההערכה בישראל היא שחמאס מעוניין בהמשך הפסקת האש, במתווה שבו בכל יממה של הפסקת אש, ישובו לישראל 10 חטופים. בשעה הקרובה קבינט המלחמה יתכנס לדון בסוגייה. האמריקנים, הקטרים והמצרים לוחצים על הצדדים להאריך את הפסקת האש. ביידן ונתניהו צפויים לשוחח הערב על בסוגיה.

חמאס הוציאו בתגובה: "אנו חותרים להאריך את הפסקת האש לאחר תום תקופת 4 הימים, על ידי דיון רציני להגדלת מספר האסירים שישוחררו כפי שהוסכם בהסכם הפסקת האש ההומניטרית".

לאחר מכן, ראש הממשלה בנימין נתניהו שחרר הצהרה ובה אישר את המתווה: "החזרנו הערב עוד קבוצה של חטופים - ילדים ונשים, ואנחנו מתרגשים עד עומק ליבנו, העם כולו, כשרואים את האיחוד הזה של המשפחות. זה פשוט מרטיט את הנפש. דיברתי עכשיו עם הנשיא ביידן בהתרגשות רבה, כמובן גם על הילדה הקטנה, אביגיל. איזה אושר לראות אותה איתנו. אבל מנגד, איזה צער שהיא חוזרת למציאות שאין לה הורים. אין לה הורים - אבל יש לה עם שלם שמחבק אותה ואנחנו נדאג לכל צרכיה. מעבר לזה אני רוצה להגיד - יש גם מתווה שאומר שאפשר לשחרר כל יום נוסף עוד עשרה. זה דבר מבורך. באותה נשימה, אמרתי גם לנשיא שבגמר המתווה אנחנו חוזרים בכל העוצמה לממש את היעדים שלנו: חיסול החמאס, להבטיח שעזה לא תחזור להיות מה שהיא הייתה וכמובן שחרור כל חטופינו. אחרי שהייתי היום בעזה ופגשתי את החיילים שלנו, את החיילים הגיבורים אמיצי הלב הללו, מילואימניקים וסדירים, עם אש בעיניים, אני משוכנע שנצליח במשימה הזאת - כי אין לנו ברירה אחרת".

הפופולריים