חשיפת כאן חדשות

בשל המחלוקת עם סמוטריץ': גנץ הודיע לנתניהו שיצביע נגד התקציב המתוקן

בשל המחלוקת עם סמוטריץ': גנץ יצביע נגד התקציב המתוקן
יו"ר המחנה הממלכתי הודיע כי סיעתו תתנגד לעדכון תקציב המדינה כך שחלק מהכספים הקואליציוניים לא יועברו למטרות הלחימה. בשיחות סגורות אומרים במפלגה כי הם לא פוסלים פרישה מהממשלה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
פלאש 90
צילום: פלאש 90

גנץ נגד סמוטריץ': במכתב ששלח היום (ראשון) לראש הממשלה נתניהו, יו"ר המחנה הממלכתי הודיע כי סיעתו תתנגד מחר לעדכון תקציב המדינה כך שחלק מהכספים הקואליציוניים יועברו ליעדם במקום למטרות הלחימה. גנץ דרש לבטל את הדיון שאמור להתקיים מחר בממשלה, והוסיף כי אם ההצבעה תתקיים, סיעתו "תשקול את צעדי ההמשך".

מגיל 10 חודשים ועד 18: שמות 39 הילדים החטופים בעזה
יותר ממאתיים אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי
 

במחנה הממלכתי מאיימים בשיחות סגורות, שמתקיימות בתוך הקואליציה, להקפיא את חברות המפלגה בממשלה, וגם לא שוללים פרישה ממנה - אם ההתנהלות תימשך באופן חד צדדי. מאחורי הקלעים השר טרופר שמנהל את השיחות עם סמוטריץ׳ הציע לאשר העברת כספים קואליציוניים אבל לא להגדיל אותם. במחנה הממלכתי הסכימו לאשר את המצב הקיים. אלא שההצעה נדחתה ע"י סמוטריץ'.

כלכלת מלחמה | האזינו לעוד יום 

לשכת ראש הממשלה הוציאה היום הודעה, למרות איומי גנץ, לפיה הממשלה תאשר מחר את שינויי התקציב: "נביא מחר לממשלה תקציב חסר תקדים של 30 מיליארד שקלים לחודש וחצי, שעונה על צרכי המלחמה. התקציב יתן מענה מלא לצרכים של צה״ל בהגנה ובהתקפה, ידאג למשפחות החטופים, הפצועים, החללים והנרצחים, למשפחות המפונים בבתי המלון וההארחה, ויבטיח שכלכלת ישראל תמשיך לעבוד ולשגשג. התקציב ידאג לתמיכה בחיילי וחיילות מילואים, למנהלת תקומה לשיקום היישובים, לעסקים שנפגעו, לכיתות כוננות ולצרכי הבריאות, הרווחה והחינוך של כל אזרחי ישראל. כבר נעשה קיצוץ של למעלה מ-70% בכספים הקואליציוניים, 1.6 מיליארד שקלים, ומה שנותר נועד לצרכים אזרחיים כמו משכורות של מורים ולא לשום שימוש פוליטי". באותה ההודעה נתניהו הבהיר כי "הוויכוח הפוליטי עומד על כאחוז אחד מסך כל התקציב".

בשישי פורסם בכאן רשת ב כי השר בני גנץ דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לצמצם את היקף הכספים הקואליציוניים שישולמו השנה; זאת לאחר שהשניים סיכמו ביניהם על קיצוץ חלקי בלבד והמשך העברה של מאות מיליוני שקלים - והבהיר שלא יוכל לאפשר אישור של התקציב החדש אם דרישותיו לא ייענו.

בישיבה שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה דרש גנץ שמאות המיליונים שאמורים להיות משולמים למורים החרדים במסגרת "אופק חדש" יצומצמו ולא יגדלו אל מעבר למקדמות שכבר שולמו למורים, שהגידול המתוכנן בקצבאות האברך יצומצם מעבר לקיצוץ של 250 מיליון השקלים שעליו הכריז סמוטריץ' - ושהכספים הקואליציוניים למשרד ההתיישבות של אורית סטרוק יקוצצו עוד.

באשר לקיצוץ בתקציב החינוך החרדי אמר סמוטריץ' כי הוא אינו מתנגד למהלך וכי הכתובת היא יושב ראש ש"ס אריה דרעי וקבע לגנץ להגיע להבנות איתו. בסיום הפגישה ראש הממשלה הורה לסמוטריץ' וגנץ "להסתדר ביניהם". ההערכות הן שהבאת התקציב לאישור הממשלה, שהייתה מתוכננת ליום ראשון, תידחה עד להגעה להסכמות.

הפופולריים