הדרמה בשחרור הפעימה השנייה

בחמאס טענו: לא הצלחנו לאתר את בני המשפחה החטופים של מיה והילה ששוחררו

בחמאס טענו: לא איתרנו את בני המשפחה של מיה והילה שנחטפו
בארגון הטרור הציעו לשחרר נשים מבוגרות במקום מיה והילה כדי לא להפריד משפחות. בישראל סירבו ודרשו לאתר את הנעדרים, אך לבסוף אישרו את שחרורן ללא אימה של הילה ואחיה של מיה. בביה"ח סיפרה הילה רותם כי הופרדה מאימה יומיים בלבד לפני ששוחררה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מיה רגב והילה רותם שושני
צילום: מטה המשפחות

מאחורי הקלעים של הדרמה בשחרור הפעימה השנייה: בחמאס העבירו מסר לישראל דרך קטר שהם לא מצליחים לאתר את אימה של הילה רותם שושני - רעיה, ואת אחיה של מיה רגב - איתי. לכן, בארגון הטרור הציעו לשחרר מהשבי נשים מבוגרות במקום הילה ומיה, כדי לא להפריד משפחות. כך נחשף הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב. 

יותר ממאתיים אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי
 
הרשימה המלאה של המשוחררים בפעימה השנייה

ישראל סירבה להצעה של חמאס ודרשה ממנו לאתר את הנעדרים. בסופו של דבר המאמצים נכשלו, ובכירי הדרג המדיני אישרו את שחרורן של הילה בלי אימה ושל מיה בלי אחיה. זאת על אף שהדבר נגד את העיקרון שנקבע בהסכם לפיו לא מפרידים משפחות וילדים מאימותיהם. 

הילה רותם סיפרה בבית החולים למשפחתה כי הופרדה מאימה רק יומיים לפני החזרה לישראל. היא הייתה עם אימה לאורך כל תקופת השבי בידי חמאס ורעיה טיפלה בה. הודיעו להם שהם הולכים להשתחרר ואז הן הופרדו.

גורם ישראלי אמר לכאן חדשות: "אנחנו עובדים בנחישות רבה להשבתה של רעיה, ולא נשקוט עד שנשיב אותה במהירות האפשרית. כך הם הדברים גם לגבי איתי. אלה רגעים של התרגשות וקרן אור, אבל המשימה לא הושלמה וליבנו וכל מאמצינו עם משפחות החטופים". לכן, על אף הנסיונות של ישראל לשחרר 15 חטופים אתמול ולא 13 - המאמצים נכשלו. 

מיה בת ה-21 והילה בת ה-13 שוחררו אתמול כחלק מ-13 הישראלים ששוחררו בפעימה השנייה בעסקת החטופים עם חמאס. מיה ואחיה איתי בן ה-18 נחטפו מהמסיבה ברעים, אליה הגיעו יום לאחר ששבו מטיול במקסיקו. למשפחה נודע כי הם נחטפו לעזה מסרטון בו נראה איתי מועלה לטנדר על ידי מחבלים. עם חזרתה של מיה לישראל היא פונה לבית החולים סורוקה ותעבור ניתוח. מצבה מוגדר בינוני ולא נשקפת לסכנה לחייה. 

רעיה, אימה של הילה, הצליחה לברוח מביתן שבקיבוץ בארי והסתתרה בתוך שיח - שם התגלתה בידי המחבלים. באותה השבת, בשעה 12:05, הספיקה רעיה לכתוב לאחיה שהיא והילה נחטפו, זו הייתה התקשורת האחרונה עימן. 

 

הפופולריים