מהניסיון לביטול הכניסה הקרקעית ועד אישור העסקה: שלב אחר שלב

מהניסיון למנוע כניסה קרקעית ועד אישור העסקה: כל השלבים
בעיתון הוול סטריט ג'ורנל דווח כי עם תחילת המלחמה, בכירים מארצות הברית, קטר, מצרים, ישראל ועזה; החלו לנהל שיחות חשאיות לשחרור החטופים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
קיר תמונות החטופים על רקע חומות בירושלים - ישראל במלחמה - 07.11.23
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

עיתון הוול סטריט ג'ורנל פרסם הבוקר (שישי) פרטים נוספים אודות אחורי הקלעים של העסקה לשחרור בני הערובה והפסקת האש, בהסתמך על מקורות אמריקנים ובמזרח התיכון. עם תחילת המלחמה בכירים מארצות הברית, קטר, מצרים, ישראל ועזה; החלו לנהל שיחות חשאיות במסגרת חוליה מיוחדת שעוסקת בשחרור בני הערובה.

מגיל 10 חודשים ועד 18: שמות 39 הילדים החטופים בעזה
יותר ממאתיים אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי
  

על פי הדיווח, החוליה היא זו שהביאה לשחרורן של יהודית רענן ובתה נטלי, האזרחיות האמריקניות ב-20 באוקטובר, כשאותו שחרור נחשב למקרה בוחן לפעילות החוליה. למחרת השחרור הציעה חמאס לשחרר קבוצה גדולה של ילדים ונשים בתמורה לביטול הכניסה הקרקעית - הצעה שישראל סרבה לה מכיוון שארגון הטרור לא סיפק רשימה מפורטת של החטופים והוכחת חיים.

ב-29 באוקטובר הציע ראש ממשלת קטר לשליח האמריקני ברט מקגורק שחרור קבוצה גדולה של נשים וילדים בתמורה לאסירים פלסטינים, סיוע נוסף ודלק. וושינגטון קטר ומצרים שלחו נציגים לחמאס לבדיקת אפשרות לביצוע העסקה, אך גם הפעם יחיא סינוואר השיב שיש בידיהם רשימה של עשרה שמות של חטופים, וארצות הברית אמרה שמספר זה לא יספיק.

בפרסום של הוול סטריט ג'ורנל נכתב כי ב-12 בנובמבר סיפק חמאס שמות נוספים, אך איים בביטול עסקה אם ישראל תמשיך את התקיפות בבתי החולים ברחבי הרצועה. הנשיא האמריקני ג'ו ביידן דרש מאמיר קטר מידע מלא על 50 בני הערובה בעסקה, ואמר כי זו עשויה להיות ההזדמנות האחרונה לביצועה.

ביידן אף הפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את דרישת חמאס לעצירת פעילות כלי הטיס ברצועה. העיכוב ביממה בביצוע העסקה השבוע נבע מכך שחמאס דרש את רשימת 150 האסירים שישתחררו, ובעקבות סירוב ישראלי לא לספק זאת העביר את רשימת החטופים שצפויים להשתחרר בפעימה הראשונה.

הפופולריים