החטופים יועברו למעבר רפיח ואז לישראל: שלב אחר שלב

החטופים יועברו למעבר רפיח ואז לישראל: שלב אחר שלב
הצלב האדום לערוץ אל-ערביה: החטופים ישוחררו דרך מעבר רפיח לישראל • משפחות שקרוביהן ישתחררו מחר קיבלו עדכון על כך מקציני הקשר • משרד החוץ הקטרי: מחר ב-7:00 תחל הפסקת האש, נעבוד עם הצלב האדום
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
קיר חטופים
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

משרד החוץ הקטרי פרסם אתמול (חמישי) כי לאחר שיחות אינטנסיביות הנוגעות לאזרחים שישוחררו מעזה, הפסקת האש ההומניטרית תחל מחר בשעה 7:00 ותיעשה בשיתוף פעולה עם הצלב האדום. עוד פורסם כי הפסקת האש תימשך ארבעה ימים, כאשר הפעימה הראשונה של שחרור 13 נשים וילדים תחל בשעה 16:00. בנוסף, ארגון הצלב האדום הודיע לערוץ אל ערביה הקטרי כי החטופים יעברו דרך מעבר רפיח לישראל.

מגיל 10 חודשים ועד 18: שמות 39 הילדים החטופים בעזה
יותר ממאתיים אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

מקור מצרי אמר כי משלחת ביטחונית ממצרים תגיע לירושלים, ומשימתה תהיה לקבל את האסירים הפלסטינים המשוחררים, ולוודא את רשימת השמות שממשלת ישראל הציגה למתווכים, אשר הנהגת חמאס בחנה ואישרה. המקור ציין כי תהליך זה יתקיים בנוכחות נציגים של הסהר האדום והצלב האדום.

עוד נמסר מאותו גורם כי בצד המצרי של מעבר רפיח, יהיו גורמי ביטחון ישראליים לצד גורמי ביטחון מצריים ונציגי הסהר האדום והצלב האדום, שם אמורים הנציגים הישראלים לקבל את החטופים המשוחררים הישראלים ולאחר מכן לצאת לישראל דרך נמל התעופה אל-עריש במטוס פרטי.

חמאס התעקש שלא לאפשר לנציגי הצלב האדום לבקר במקומות בהם מוחזקים חטופים שלא נכללו בעסקה הנוכחית, אך בתמורה חמאס יודיע להם מה מצבם ואת הדרך בה הוא מטפל בהם. כך נחשף על פי הגורם המצרי. 

איראן מילאה תפקיד חלקי בתיווך הנוגע לבני הערובה המוחזקים בידי חמאס, בהתאם לבקשתה של ממשלת תאילנד. נמסר כי לאחר מגעים עם הנהגת חמאס, טהראן סיפקה לממשלת תאילנד מידע ופרטים לגבי מצבם של 23 פועלים תאילנדים אשר נלקחו כבני ערובה. כך על פי אותו גורם, שהסביר כי חמאס אישר כי ישחרר אותם על בסיס תיווך איראני, ללא כל תנאי.

לשכת ראש הממשלה אישרה שרשימת המשוחררים הועברה לידי ישראל ובהתאם למה שסוכם, תשחרר 3 מחבלים על כל חטוף שישוחרר. בישראל מבצעים בדיקה על פרטיה, ואנשי מטה החטופים יצרו קשר עם המשפחות. סיוע הומניטרי מוגבר יוכנס לרצועת עזה החל מהשעה 7:00. בקטר ציינו כי במסגרת המגעים לעסקה עבדו בשיתוף פעולה עם ארצות הברית וימשיכו לעבוד איתה בהמשך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון: "אנחנו מקווים שנוציא את החטופים שלנו, יש הרבה אתגרים בדרך. אנחנו מקווים להוציא את הקבוצה הראשונה, ולאחר מכן, אנחנו מחויבים להוציא את כולם", אמר.

הפופולריים