תוכנית ההונאה של סינוואר ללשכת רה"מ: דרעי מאשר את חשיפת כאן חדשות

דרעי אישר את חשיפת כאן חדשות: סינוואר הונה את לשכת רה"מ
בריאיון לרדיו קול חי אמר יו"ר ש"ס כי עד לפני כמה חודשים, ובעוד חמאס עוסק בתכנון מתקפת הטרור של אוקטובר, התנהל משא ומתן לעסקה מול מנהיג הארגון. דרעי הוסיף: "אני לא רוצה לחזור על המספר ועל סוג הרוצחים שהסכמנו לשחרר"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נתניהו וסינוואר
צילום: אי פי

יו"ר ש"ס אריה דרעי אישר הבוקר (חמישי) לראשונה כי ישראל קיימה משא ומתן עם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בחודשים האחרונים - כפי שפורסם בכאן חדשות בחודש שעבר. בריאיון לאבי מימרן ברדיו קול חי אמר דרעי: "גם אחרי שלמדנו את הלקח של גלעד שליט, היינו מוכנים לפני כמה חודשים לנהל משא ומתן עם סינוואר בשביל אורון שאול והדר גולדין ושני האזרחים שנמצאים שם". עוד הוסיף: "אני לא רוצה לחזור על מספרם ועל הסוג של הרוצחים שהיינו מוכנים לשחרר". 

מגיל 10 חודשים ועד 18: שמות 39 הילדים החטופים בעזה
יותר ממאתיים אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

מפרטים נוספים עולה כי שב"כ הוא זה שניהל את השיחות בציר מיוחד. הן החלו כבר לקראת סוף השנה שעברה בממשלה הקודמת ונמשכו בממשלת נתניהו לאורך החודשים האחרונים. נושא השבויים והנעדרים מרוכז במערכת הביטחון אבל מלווה באופן צמוד מאוד על ידי לשכת ראש הממשלה ובאותם חודשים בידי המזכיר הצבאי אבי גיל - אחד האישים הקרובים ביותר לנתניהו.

גורמים במערכת הביטחון מתארים את ההתרחשות כתרגיל הונאה ענק של סינוואר שניסה "להרדים" את לשכת ראש הממשלה שאחראית על הנושא מקרוב. כשבמקביל הוא מכין את המתקפה הרצחנית הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל.

בסוף אוקטובר פורסם בכאן חדשות כי חמאס אותת בחודשים האחרונים ללשכת ראש הממשלה על עסקת שבויים להשבתם של הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו. זאת, בזמן שארגון הטרור הכין את המתקפה הרצחנית הגדולה בתולדות המדינה שיצאה לפועל ב-7 באוקטובר. לשכת נתניהו סירבה אז להתייחס לפרסום. 

 

הפופולריים