קרעי עקץ את גלנט בישיבת הממשלה: "ראינו כמה אתה מכיר את השטח ב-7 באוקטובר"

קרעי לגלנט: "ראינו כמה אתה מכיר את השטח ב-7 באוקטובר"
בישיבה שבה אושרה עסקת החטופים הביעו שרי הציונות הדתית ועוצמה יהודית ספקות לגבי כדאיותה. שרי הליכוד צידדו באישורה, דבר שגרם לחילופי דברים עוקצניים. גלנט לקרעי: "דע את מקומך. לא באתי לקבל ממך הטפות מוסר"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
גלנט קרעי
צילום: אבשלום ששוני, חיים גולדברג, פלאש 90

חילוקי דעות התגלעו אמש (שלישי) בישיבת הממשלה לאישור עסקת החטופים. בעוד שרי הציונות הדתית ועוצמה יהודית הביעו ספקות לגבי כדאיות העסקה, שרי הליכוד צידדו באישורה. השר אופיר סופיר (הציונות הדתית) הכריז: "אני רוצה בפגישה בארבע עיניים עם ראש אמ"ן". לזאת השיב לו השר חיים כץ (הליכוד): "אני מציע לך להירגע, תנחת". 

השר מיקי זוהר אמר לשר איתמר בן גביר: "די, התעייפנו ממך. די, מספיק, כמה אפשר?" וזה השיב לו: "מיקי, תתעייף ותפסיק להיות כזה דמגוג. פה זה לא מרכז הליכוד". השר רון דרמר צידד בעסקה ואמר: "בזמן אמת הייתי נגד עסקת שליט וכתבתי מאמרים על כך - אבל פה זה מצב קשה עם החלטה קלה".

השר זוהר אמר כי "מי שיצביע נגד יפעל בחוסר אחריות, חוסר מנהיגות ובפופוליזם מסוכן. ממש פחדן". לכך השיבה בשאלה השרה אורית סטרוק (הציונות הדתית): "מה תעשו אם יתחילו לירות באמצע חזרה של חטופים?" ושר הביטחון יואב גלנט השיב לה: "זו מלחמה". 

מגיל 10 חודשים ועד 18: שמות 39 הילדים החטופים בעזה
יותר ממאתיים אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

בהמשך אמר השר שלמה קרעי, גם הוא מהליכוד: "אני מציע ליצור שטח אש כדי לשמור על החיילים", ושר הביטחון התעלם. קרעי התרעם: "למה אתה לא עונה לי? אני רוצה לשמור על החיילים". השר גלנט השיב לו: "דע את מקומך. לא באתי לקבל הטפות מוסר ממך, אנחנו מכירים את השטח". בתגובה עקץ אותו קרעי: "אתה יכול להקשיב, לשקול, לבדוק. ראינו כמה הכרת את השטח ב-7 באוקטובר."

השר זוהר הוסיף ואמר: "גם אם צריך עוד עשרה ימים, זה שווה כדי להחזיר חטופים". השרה מאי גולן הוסיפה: "בתנאי שמחסלים את חמאס". השר זוהר הגיב ואמר כי "זה יגרום לסינוואר לחזור בו מההסכם". והשרים גולן ויואב קיש אמרו: "להפך, הוא יהיה יותר מורתע".

הפופולריים