נתניהו: מאמין שהלחץ הצבאי יאפשר שחרור של חטופים נוספים

נתניהו: מאמין שהלחץ הצבאי יאפשר שחרור של חטופים נוספים
ראש הממשלה על עסקת החטופים: "השבתם היא משימה קדושה - קיבלנו את ההחלטה הנכונה". גלנט: "המתווה שהושג טוב יותר מהמתווים שעמדו לפנינו לפני שבוע - בזכות הלחימה בשטח". גנץ: "זו הייתה אחת ההחלטות הקשות שקיבלתי בחיי - אך אני שלם איתה"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר גנץ במסיבת עיתונאים
צילום: יוסי זליגר/TPS

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים, שבה דיברנו על עסקת החטופים. בפתח דבריו פנה נתניהו למשפחות החטופים, ואמר: "מתחילת המלחמה אני לא מפסיק לחשוב על יקיריכם. נפגשתי איתכם ושמעתי מה עובר עליכם, הסיוט המתמשך והדאגה. אנחנו פועלים ללא הרף להחזיר את כולם. כשאני אומר 'כולם' אני מתכוון לכולם - כולל אורון שאול, הדר גולדין, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד".

נתניהו: "עזה לא תהווה יותר איום על ישראל"

על המגעים לעסקת השבויים אמר ראש הממשלה: "ניהלתי משא ומתן קשוח. שוחחתי עם ביידן והודיתי לו שפעל להשיג שיפור משמעותי של המתווה שהושג". לדבריו, "מה שסלל את הדרך למתווה הוא לחץ צבאי מאסיבי על חמאס ולחץ מדיני גדול". נתניהו הבטיח כי "עזה לא תהווה יותר איום על ישראל", והוסיף: "נחזיר את הביטחון לדרום ולצפון. אנו מנצחים ונמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט".

בתשובה לשאלה על הביטחון בכך שחמאס ישלים את חלקו בעסקה אמר נתניהו: "אני בטוח שסינוואר ינסה כל מיני תכסיסים. נעשה מה שאמרנו שנעשה - אנחנו מחוייבים להמשך הלחימה. אמרתי לביידן - אנחנו נלחמים. עושים הפסקה אבל ממשיכים".

בתשובה לשאלת כאן חדשות, על התחייבות ישראלית שלא לפעול בצפון בזמן ההפוגה אמר ראש הממשלה: "לא נתנו התחייבויות, נפעיל שיקול דעת".

גלנט: "כוחות הביטחון מחויבים להשלים את המלחמה עד השגת מטרותיה"

שר הביטחון גלנט אמר כי "כל תמונת סיום של המלחמה חייבת לכלול שני היבטים: פירוק החמאס כמסגרת צטית וביטחונית והשני - השבתם של החטופים לישראל. אני מחויב לכך, מערכת הביטחון מחויבת לכך וצבא ההגנה לישראל מחויב לכך". עוד אמר כי "ככל שכוחות צה"ל פועלים בשטח הם מביאים את התנאים למתווה של הסכמה לשחרור חטופים". 

על העסקה אמר שר הביטחון: "אני מקווה שהמתווה שהשגנו יבוצע. הוא נכון וטוב יותר מהמתווים שעמדו לפנינו לפני שבוע. זה קרה בעקבות העמקת הפעילות הצבאית בימים שלפני". גלנט התייחס גם לחשש מעצירת המלחמה ואמר כי "כוחות הביטחון מחויבים להשלים את המלחמה עד להשגת מטרותיה". 

"יש בי תוגה מצד אחד וגם תחושת הקלה", אמר שר הביטחון, והוסיף: "אני מאושר שנשחרר חטופים לביתם ומסתכל גם על אלה שלא נצליח לשחרר במקרה הזה. אנחנו מחוייבים להביא אותם ונמשיך להעמיק את הפעולה כדי לשחוק את חמאס ולהשיג שחרור חטופים נוספים עד שנביא כל חטוף לביתו". 

בתגובה לציטוטיהם של חאלד משעל ואיסמעיל הנייה שהובאו בחדשות הערב בכאן 11 אמר גלנט: "הם חיים על זמן שאול. נפגע בכולם, גם בכל מי שטס במטוסי פאר הרחק מהקרב". נתניהו התייחס גם הוא על הפרסום: "הנחיתי את המוסד לפעול נגד ראשי החמאס באשר הם".

גנץ: "זו הייתה אחת מההחלטות הקשות שקיבלתי בחיי"

"אתמול קיבלנו החלטה קשה, ונכונה", אמר השר גנץ. "החלטה שיש בה אחריות לקביעת גורלות, ויש בה הצלת חיי אדם. בכנות, זו הייתה מההחלטות הקשות שלקחתי ביותר מ-40 שנים שבהן אני משרת את המדינה. ובמלחמה הזו עוד יהיו החלטות כאלו. בעיניי ההחלטה הזו והדאגה לחטופים הן מפגן עוצמה של החברה הישראלית", הוסיף.

"חיזבאללה, שאיבד רבים מאנשיו, והביא למנוסתם של עשרות אלפי לבנונים מביתם, צריך לדעת שמה שקורה כעת בצפון עזה – יכול לקרות גם בדרום לבנון", אמר גנץ. "אנחנו ערים לניסיונות של איראן לאתגר אותנו. נדע לפעול מול השולחים ומול השלוחים. אף פגיעה בריבונות ישראל לא תישאר ללא מענה". 

> מגיל 10 חודשים ועד 18: שמות 39 הילדים החטופים בעזה
יותר ממאתיים אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

הממשלה אישרה הלילה את העסקה לשחרור 50 חטופים מעזה. 35 שרים תמכו ורק שלושת שרי עוצמה יהודית התנגדו. על פי המתווה, בארבעת ימי ההפוגה בלחימה ישוחררו לפחות 30 ילדים, שמונה אימהות ו-12 נשים מבוגרות. מסתמן שהפעימה הראשונה תהיה כבר מחר. ישראל תשחרר 150 אסירים ביטחוניים פלסטינים שלא הורשעו ברצח. כל שחרור של עשרה חטופים נוספים, יביא לעוד יום הפוגה בלחימה.

בחיזבאללה אמרו כי הארגון יהיה מחויב להפסקת האש, אם ישראל תהיה מחויבת לה. מקור בארגון אמר לרשת אל-ג'זירה כי כל הסלמה ישראלית, בדרום לבנון או בעזה במהלך הפסקת האש, תוביל לתגובה של חיזבאללה. הוא ציין כי הארגון לא היה חלק מהמשא ומתן. ההפוגה באש תחל מחר ב-10:00 בבוקר. 

 

הפופולריים