כך העסקה תתבצע

שמות החטופים הראשונים שישוחררו - יועברו הערב

שמות החטופים הראשונים שישוחררו - יועברו הערב
לשרים נאמר שככל הנראה העסקה תצא אל הדרך מחר בבוקר: הפסקת האש ושחרור החטופים לצלב האדום ואז לישראל
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מיצג חטופים בעזה
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

חמאס צפוי להעביר הערב (רביעי) את הרשימה הראשונה של שמות שישוחררו מחר - כ-10 חטופים. לשרים נאמר שככל הנראה העסקה תצא אל הדרך מחר בבוקר - הפסקת האש ושחרור החטופים לצלב האדום ואז לישראל (עם זאת, יש את סוגיית הדיון בבג"ץ). ישראל גם תעדכן הערב את חמאס איזה מחבלים ישוחררו בכל יום במסגרת העסקה.

מגיל 10 חודשים ועד 18: שמות 39 הילדים החטופים בעזה

יותר ממאתיים אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

בתום כשש שעות דיון, הממשלה אישרה הלילה את העסקה עם חמאס לשחרור לפחות 50 חטופים מהשבי בעזה במשך ארבעה ימים, שבמהלכם תתקיים הפוגה בלחימה. לפי המתווה שאושר, ישוחררו 30 ילדים, שמונה אימהות ו-12 נשים מבוגרות. שחרור של כל עשרה חטופים נוספים יביא ליום הפוגה נוסף. במהלך ישיבת הממשלה המיוחדת נאמר לשרים שפעימת החטופים הראשונה תשוחרר כבר מחר.

לאחר אישור עסקת החטופים, פורסמה רשימת המחבלים שצפויים להשתחרר במסגרתה. ברשימה יש 300 שמות, כשהכוונה היא לאשר כבר עכשיו כאלה שאולי ישתחררו במסגרת הארכת הפסקת האש. בין "המיועדים לשחרור" ישנם גם מחבלי חמאס, חזית עממית והג'יהאד האסלאמי. בין העבירות: ניסיון רצח, יידוי אבנים ותקיפת שוטרים. עוד בין הרשימה, ישנם גם בעלי אזרחות כחולה, אך לא אזרחים ישראלים.

זו רשימת המחבלים המלאה שישוחררו בעסקה

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים בני גנץ ויואב גלנט שיכנעו בישיבה שרים רבים לתמוך בעסקה בזכות סעיף המפתח בהחלטה שלפיו יש התחייבות חד-משמעית שהתמרון הקרקעי יימשך מייד בסיומה. אחרי התלבטות, שרי מפלגת הציונות הדתית הצביעה בעד. בסך הכול 35 שרים הצביעו בעד ורק שלושת שרי עוצמה יהודית הצביעו נגד.

הפופולריים