בעקבות ההדלפות בקבינט המלחמה: נתניהו מקדם את חוק הפוליגרף

בעקבות הדלפות בקבינט המלחמה: נתניהו מקדם "חוק פוליגרף"
על פי גורמים המעורים בפרטים - ראש הממשלה יהיה פטור מבדיקה עקב קוצב הלב
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ביבי קבינט
צילום: קובי גדעון, לע"מ

הבוקר הזה | כאן חדשות

חוק הפוליגרף נחשף: בעקבות הדלפות מקבינט המלחמה, לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדמת הצעה לפיה כל מי שהשתתף בישיבת הקבינט יזומן על פי "הוראת ראש הממשלה" לבדיקות פוליגרף. כך דווח היום (שני) בחדשות הערב בכאן 11. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי
המייסדים וממשיכי הדרך הרצחנית: הפנים שמאחורי חמאס

על פי נוסח החוק, שנמצא עדיין בשלב דיונים פנימיים, הבדיקות יהיו קבועות בפרק זמן שיקבע על ידי נתניהו. גם היועמ"שית, ראשי מערכת הביטחון והפקידים יחויבו בבדיקות פוליגרף. על פי גורמים המעורים בפרטים, נתניהו עצמו צפוי לקבל פטור מבדיקות הפוליגרף בשל העבודה שבגופו מושתל קוצב לב.

ראש המל״ל צחי הנגבי שיגר לפני חודש מכתב דחוף לצנזור הצבאי הראשי, תא"ל קובי מנדלבליט, ודרש ממנו לאסור על פרסומים של פרט כלשהו מתוך דיוני קבינט המלחמה. הנגבי קבע במכתבו ששטף הפרסומים מתוך דיוני הקבינט שאושרו על ידי הצנזורה גורמים נזק חמור, וודאי ומיידי לביטחון המדינה, ועליהם להיפסק מייד.

בכאן חדשות פורסם כי שבוע לפני מכתבו של הנגבי, שרי הממשלה הוחתמו באופן חריג על מסמך "שומר סוד" לפי סעיף 35 לחוק יסוד הממשלה. זאת בעקבות הפירסום מתוך ישיבת הקבינט, לפיו ישראל הייתה קרובה לתקוף בלבנון בגלל זיהוי מוטעה של מתקפת כלי טיס בצפון. 

הפופולריים