עסקת החטופים: יש אור ירוק - אנחנו בשעות גורליות

עסקת החטופים: יש אור ירוק - אנחנו בשעות גורליות
נקודות המחלוקת המרכזיות נוגעות למספר ימי הפסקת האש ומספר החטופים שישוחררו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
קיר תמונות החטופים על רקע חומות בירושלים - ישראל במלחמה - 07.11.23
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

עסקת החטופים מתקרבת: חמאס העביר בימים האחרונים הצעה וההבנה שהתקבלה שהיא שבישראל מסכימים לקבל את התנאים ואת הדרישות, כך שכרגע ההחלטה עברה שוב לארגון הטרור ועליו להראות אחריות ורצינות לביצוע העסקה. בחדשות הערב בכאן 11 דווח היום (שני) כי בשבועיים האחרונים כבר דובר מספר פעמים על מקום לאופטימיות ותקווה - והפעם העסקה קרובה יותר מתמיד.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

המייסדים וממשיכי הדרך הרצחנית: הפנים שמאחורי חמאס

 נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בשעות האחרונות כי הוא מאמין שהעסקה לשחרור החטופים קרובה. יחד עם זאת, עדיין ישנו צורך לראות כי דרישות חמאס מוחשיות ושלא יינקטו תרגילים ומניפולציות מצד ארגון הטרור. אם אכן תצא העסקה לפועל, מדובר על חמישה ימים של הפסקת אש, שעלולים להימשך יותר, אך בסיומה ישראל צפויה לחזור למלחמה ברצועה.

 מצידו של חמאס נאמר כי "אנחנו קרובים להגעה להסכם עם ישראל", אבל היא זו שבינתיים מושכת את הזמן ומערימה קשיים. ארגון הטרור מאשר כי ההסכם כולל הפסקת אש של חמישה ימים; וכן שחרור של 50 חטופים ישראלים בתמורה לשחרור מאה אסירים ביטחוניים - בהם ילדים, נשים ואסירים מבוגרים. בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק ששוהה כעת בקטר, אמר "אנחנו לא יודעים היכן נמצאים כל החטופים"; דבר המתקשר לרצון של חמאס למשוך כמה שיותר את כל עניין הפסקת האש מול ישראל.

 בתוך כך, גורמים ישראלים מדברים במונחים של "פריצת דרך" במגעים לשחרור נשים וילדים. בימים האחרונים מצרים לוחצת על חמאס מאחורי הקלעים לשחרר את כל הילדים שנמצאים בשבי הרצועה. גורם המעורה בפרטים אמר כי ישנה "התקרבות איטית" בגישור הפערים בין הצדדים ונקודות המחלוקת המרכזיות נוגעות למספר ימי הפסקת האש ומספר החטופים שישוחררו.

 

הפופולריים