קרב הצעקות בקבינט: השרים הטיחו האשמות בנתניהו, ראשי מערכת הביטחון עזבו

קרב הצעקות בקבינט: רגב התפרצה, בן גביר ואיזנקוט התווכחו
הישיבה שנערכה אמש הייתה סוערת למדי, כאשר שרי הקבינט המורחב טענו כי הם מצטיירים כחותמת גומי להחלטות קבינט המלחמה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
הרצי הלוי, בנימין נתניהו ויואב גלנט
צילום: קובי גדעון, לע"מ

הקבינט המדיני ביטחוני המורחב התכנס אמש וכלל את השרים וראשי מערכת הביטחון - ראש השב"כ רונן בר, ראש המוסד דדי ברנע והרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי. הישיבה גלשה לשעות הבוקר המוקדמות, במהלכה הוטחה ביקורת באנשי קבינט המלחמה המצומצם על כך שקיבלו החלטות ביניהם והיתר - עודכנו בדיעבד.

לאחר שראשי מערכת הביטחון סקרו את המצב וענו על שאלות, הם לא נשארו לשלב הדיונים של שרי הקבינט, וזו לא הייתה הפעם הראשונה. שרי הקבינט סברו כי גם ראשי מערכת הביטחון שותפים לתחושותיהם, שהקבינט המורחב ריק מתוכן. 

בנוסף, במהלך הישיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר כי משבר הומניטרי בעזה עלול להזיק לישראל ולפתוח נגדה בחקירה בחשד לביצוע פשעי מלחמה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, טען: "הדין הבינלאומי לא מחייב אותך במצב כזה". נציג היועצת המשפטית לממשלה ניסה גם הוא להסביר, "יקחו אותנו להאג", ובן גביר אמר: "אשמח להגיע להאג, יצאתי זכאי 46 פעמים בתיקים שהפרקליטות הגישה נגדי כאן, אסור לתת להם את התנאים הללו".

שרת התחבורה התפרצה במהלך הדיון: "זה קבינט שלא עושה שום דבר. אתם מקבלים את הכול בקבינט המלחמה ומציבים עובדה. אנחנו רק מאשרים את הכול בדיעבד, אני מקבלת את המידע מהתקשורת". השר לביטחון לאומי חיזק אותה: "זה גם קבינט שחבריו שותפים לקונספציה". השר גדי איזנקוט השיב: "אתה מדבר על זה כל הזמן בתקשורת. אני עומד מולך עכשיו, תגיד לי את זה פה. אני דווקא שמח שאנחנו לא באותו הצד".

הפופולריים