וושינגטון פוסט: ישראל וחמאס הסכימו על הפוגה בת 5 ימים בתמורה לשחרור של 50 חטופים

וושינגטון פוסט: סוכמו עקרונות העסקה לשחרור החטופים
עקרונות העסקה סוכמו בתיווך אמריקני, אולם הצדדים לא הגיעו להסכמה בנוגע למספר החטופים שישוחררו ומועד כניסת הפוגת האש • בבית הלבן הכחישו את הפרסום: "לא הגענו עדיין להסכם"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מטה משפחות החטופים
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ישראל וחמאס הסכימו על הפוגה בת 5 ימים בתמורה לשחרור של 50 חטופים או יותר, כך דווח הלילה (ראשון) בעיתון הוושינגטון פוסט. לפי הדיווח, ההסכמות בין הצדדים נעשו בתיווך ארצות הברית שקיימה שיחות עם קטר. עוד סוכם כי יתבצע פיקוח תצפיות מהאוויר שיוודא כי ישראל וחמאס אכן עומדות בתנאי העסקה.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

עם זאת, הובהר בוושינגטון פוסט כי מספר החטופים שישוחררו ומועד כניסת הפוגת האש לתוקף לא סוכמו בין הצדדים. זמן קצר לאחר הפרסום, דווברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אדריאן ווטסון, הכחישה את הדברים: "לא הגענו עדיין להסכם אבל אנחנו מוסיפים לעבוד קשה כדי להגיע להסכם".

בתוך כך, עשרות אלפי בני אדם צעדו אתמול לצד משפחות החטופים והנעדרים משמורת עין חמד למשרד ראש הממשלה בקרית הממשלה, סמוך לכנסת בירושלים. בהמשך, התקיימה מסיבת עיתונאים בה ראש הממשלה נתניהו התייחס לסוגיה: "הזמנתי הערב את נציגו המשפחות לפגישה עם קבינט המלחמה בהמשך השבוע כדי להבהיר כמה הנושא הזה חשוב לנו".

נתניהו אף פנה ישירות למשפחות החטופים ואמר: "יש הרבה שמועות לא מבוססות והרבה פרסומים שגויים. עד לרגע זה לא הייתה עסקה. כשתהיה - נדווח". לאחר מכן הוסיף: "מבינים את הכאב שלכם". נתניהו הוסיף בתשובה לשאלת עיתונאי: "אנחנו רוצים את כולם בחזרה, אם נעשה את זה בשלב או שניים - נעשה את זה בצורה כזו שאנחנו רוצים להביא משפחות שלמות יחד".

 

הפופולריים