ביידן שואף לבצע שינויים ליצירת "רשות פלסטינית מחודשת"

ביידן שואף לבצע שינויים ליצירת "רשות פלסטינית מחודשת"
הממשל האמריקני דוחף לכך שלאחר המלחמה הרשות הפלסטינית תשלוט ברצועת עזה, דבר אשר מצביע על הפערים הקיימים מול ישראל • קבוצת מחוקקים דמוקרטים בסנאט ובבית הנבחרים דנים ביצירת תנאים לסיוע צבאי עתידי לישראל
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
צילום: ללא קרדיט

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שהבהיר אתמול במאמר שפרסם בוושינגטון פוסט כי לאחר המלחמה ברצועת עזה, הרשות הפלסטינית צריכה להיות הגוף השלטוני בה - ודורש שיבוצעו ברשות רפורמות אזרחיות. לדבריו, הרפורמות נדרשות כדי לחזק אותה, להפוך אותה ליציבה ולאפשר את שליטתה ברצועה ביום שאחרי. כך פורסם הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

פערים קיימים בסוגייה בין ישראל לבין ארצות הברית, בעיקר בנוגע לשאלה - האם הגוף שישלוט ברצועת עזה צריך להיות תואם לגוף ששולט ביהודה ושומרון? בממשל האמריקני אכן מעוניינים שיהיה מדובר באותו גורם ואילו בישראל חושבים אחרת.

ביידן הדגיש במאמרו שפורסם אתמול כי הקהילה הבין-לאומית צריכה להקים מנגנון בנייה מחודשת כדי לענות על הצרכים של עזה לטווח הארוך. שכן, בסופו של דבר עזה והרשות הפלסטינית צריכות להתאחד תחת ממשל אחד  אותו כינה: "רשות פלסטינית מחודשת". עוד הוסיף הנשיא האמריקני: "מתנגדים לעקירה כפויה של אזרחים מעזה".

בתגובה לדברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר את עמדתו לגבי שליטת הרשות הפלסטינית ברצועת עזה. "אני חושב שהרשות במתכונתה הנוכחית לא מסוגלת לקבל את האחריות על רצועת עזה", הוא אמר במסיבת עיתונאים אמש. "אבו מאזן מסרב עדיין לגנות, שרים בכירים שלו חוגגים את מה שהיה. הרשות שלו משלמת לרוצחים, אתם יודעים איך הם מחנכים את הילדים שלהם. אם לא חל שינוי בדבר הזה, מה עשינו?"

בד בבד, לפי דיווח באתר "פוליטיקו", קבוצת מחוקקים דמוקרטים בסנאט ובבית הנבחרים דנים ביצירת תנאים לסיוע צבאי עתידי לישראל. מדובר בדיון ראשוני בקרב פוליטיקאים שנמצאים בזרם המרכזי של המפלגה הדמוקרטית, ולא ברור אם השיח הזה יניב תוצאות, אולם בממשל מודעים לדיונים הללו. בעקבות הפרסום ב"פוליטיקו", מחוקקים אמריקנים רבים הגיבו, וניתן לראות דחייה גורפת של עצם העלאת תנאים בתמורה להעברת סיוע צבאי לישראל.

הפופולריים