ביידן: עזה - תחת רשות פלסטינית מחודשת; נתניהו: ראינו מה קרה

ביידן: על הרשות לשלוט בעזה; נתניהו: הם משלמים לרוצחים
במאמר שפרסם בוושינגטון פוסט, נשיא ארה"ב יצא נגד אלימות מתנחלים: אנחנו מוכנים להוציא איסור ויזה נגד קיצוניים שתוקפים אזרחים בגדה המערבית • אבו מאזן קרא לביידן לעצור את "פשעי ההשמדה ההמונית של העם הפלסטיני" ולהפסיק את "מתקפות הטרור של המתנחלים בגדה המערבית"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, איי-פי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הערב (שבת) מאמר בוושינגטון פוסט, בו פרס את משנתו לגבי עתיד הרצועה ביום שאחרי המלחמה. "הרשות הפלסטינית היא שתצטרך לשלוט בעזה ובגדה המערבית". הקהילה הבין-לאומית צריכה להקים מנגנון בנייה מחודשת בכדי לענות על הצרכים של עזה לטווח הארוך. עזה והרשות הפלסטינית צריכות להתאחד תחת ממשל אחד - בסופו של דבר תחת רשות פלסטינית מחודשת". ביידן הוסיף: "מתנגדים לעקירה כפויה של אזרחים מעזה".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

ביידן התייחס במאמרו לפגישתו עם נתניהו בניו יורק בשולי עצרת האו"ם, טרם המלחמה: "הנושא המרכזי בפגישתנו היה מכלול התחייבויות משמעותיות לשילוב ישראל והרשות הפלסטינית בעתיד טוב יותר במזרח התיכון. פיתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להבטיח ביטחון ארוך טווח באזור". "ארה"ב הציגה עקרונות שיובילו למימוש הפתרון", המשיך ביידן. "ראשית, עזה לא תהווה לעולם בסיס לטרור. חייב להבטיח שלא תהיה עקירה בכפייה, מצור, כיבוש מחדש של הרצועה".

בהמשך המאמר, ביידן הוסיף :"הדגשתי בשיחות מנהיגי ישראל שחייבת להיפסק אלימות קיצונית נגד פלסטינים ביהודה ושומרון וכי האחראים חייבים לתת דין וחשבון. ארצות הברית מוכנה לנקוט בצעדים משלנו, לרבות הוצאת איסורי ויזה נגד קיצונים התוקפים אזרחים ביהודה ושומרון".

במסיבת העיתונאים שהתקיימה הערב, נתניהו נשאל האם הרשות הפלסטינית תשלוט ברצועה בסיום הלחימה, בהתאם לחזונו של ביידן. הוא השיב: "אחרי שנלחמנו נמסור את זה לאבו מאזן? הוא מסרב עדיין לגנות. שרים בכירים שלו חוגגים את מה שהיה, והרשות שלו משלמת לרוצחים. אם לא חל שינוי - מה עשינו? הם היו שם וקיבלו את הרצועה וראינו מה קרה".

במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא הערב לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, להתערב באופן מיידי על מנת לעצור את התוקפנות ואת "האסון ההומניטרי ופשעי ההשמדה ההמונית של העם הפלסטיני", לספק סיוע ומזון לתושבי הרצועה ולהפסיק את מתקפות הטרור של המתנחלים בגדה המערבית, שמאיימות להביא לפיצוץ בקרוב.

הפופולריים