"השיקום לא יהיה קל": משפחות החטופים ששוחררו מדברות

"השיקום לא יהיה קל": משפחות החטופים ששוחררו מדברות
בנה של דיצה בת ה-84 שהוחזרה אתמול בפעימה החמישית לכאן רשת ב: "היא לא קיבלה תרופות במשך 50 ימים, אפילו לא אקמול" • חן אביגדורי, שבתו נעם ובת זוגו שרון שוחררו בתחילת השבוע: "האסימון שזה לא רק סיפור אישי שלנו נפל לי מאוחר" | האזינו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
שרון ונעם אביגדורי, דיצה היימן
צילום: באדיבות המשפחה

הפעימה החמישית להחזרת החטופים הושלמה אתמול, והסיפורים על מה שעבר עליהם בשבי חמאס בעזה והמתח מורט העצבים של המשפחות נחשפים לאיטם. גדעון היימן, בנה של דיצה היימן בת ה-84 ששוחררה אתמול כחלק מהפעימה החמישית, סיפר היום (רביעי) בריאיון לקרן נויבך בתוכנית "סדר יום" על מצבה של אימו: "היא חזקה ושורדת, למרות האירוע הלא פשוט שעברה".

האזינו לריאיון המלא עם גדעון היימן בכאן רשת ב

"אימא בת 84, ובמשך 50 ימים היא לא קיבלה תרופות או טיפול רפואי, שלא לדבר על חובש או אפילו אקמול. השיקום יהיה לא קל", שיתף הבן גדעון. "אני לא יודע מי החזיק אותה, אני לא חושב שנכון להיכנס לזה, אבל היא והנשים המבוגרות האחרות שחזרו הוחזקו בתנאים לא קלים. יש שם עוד אנשים מבוגרים פצועים. אדם בן 80 לא יכול לשרוד לאורך יותר מדי זמן בלי טיפול רפואי".

"עם כל הכבוד למתווה שעומד להסתיים לא צריך לחכות לדיונים על השלב הבא, אלא כבר היום לעבוד על השלב הבא כדי שכמה שיותר חטופים יחזרו, בייחוד כאלה שהם בסכנת חיים. להוציא אותם כמה שיותר מהר, להילחם יהיה לנו זמן אחר כך", הוסיף. על העתיד: "זו התרגשות גדולה, אנחנו יוצאים לדרך חדשה ואנחנו גם יוצאים לדרך חדשה מבחינת ציבורית - את המאבק שלנו לא סיימנו, יש לנו עוד בני משפחה שנמצאים שם, וגם אנשים מניר עוז, נהיינו משפחה אחת".

בתחילת השבוע שבו ארצה שרון אביגדורי ובתה נעם אחרי כמעט חודשיים בשבי חמאס, כחלק מהפעימה השנייה. בן זוגה של שרון, חן, סיפר בריאיון בתוכנית "סדר יום" על השמחה בבית, שמהולה בלא מעט דאגה. "הבנות שלי בבית, זאת הקלה גדולה לנו, למשפחה, לקרובים ולכל אלה שליוו את הסיפור שלנו, אבל המשימה עוד לא הושלמה", הוא אמר.

האזינו לריאיון המלא עם חן אביגדורי בכאן רשת ב

"נפל לי האסימון יחסית מאוחר שהסיפור שלנו הוא לא אישי ושיש עוד אנשים", הוא שיתף. "לאור סערת הרגשות שחוויתי אני צריך לעשות הכול והמדינה צריכה לעשות הכול שיותר משפחות חטופים יחוו את מה שאני חוויתי בארבעה הימים האחרונים כמה שיותר מהר ובכל מחיר".

חן סיפר על השעות מורטות העצבים בהן הודיעו לו על שובן הביתה של יקירותיו. "בשישי אני מקבל טלפון, נאמר לי שהן חוזרות מחר. מתקשרים למעגלים הקרובים מיד אחרי זה, להורים שמתייצבים פה ומעבירים את השעות עד שמתחילים להזיז דברים. קיבלנו תדרוך על איך מדברים איתן, מה צריך לארוז ואיך לגשת לכל העניין הזה. כל רגע מ-50 הימים שעברו עלינו, מי תיאר לעצמו שנגיע למצב הזה".

"מתחילים קצת לסדר את הבית ומדברים ומתפרקים קצת, בעיקר מעבירים את הזמן", תיאר חן. "ואז יש את העיכוב בפעימה השנייה שזה גם היה מורט עצבים. אני שמרתי על אופטימיות כי לא ראיתי סיבה שלא ישחררו. קראו לנו לבית החולים קצת מוקדם מהצפוי, אמרתי שאני לא יוצא מהבית עד שאני לא רואה את פרצוף שלהן בטלוויזיה. טיפסנו על הקירות. נסענו לשם, ובסביבות 4 בבוקר הן הגיעו".

"בשעה האחרונה שהיינו בבית החולים, כשאנחנו יודעים שהן בדרך, אומרים לנו 'עוד חצי שעה עוד עשרים דקות', אתה כבר לא יכול. הן בסדר, הן היו ביחד כל הזמן. הן היו ביחד כל השישה, סבתא, אימא, כל הילדים, דודה ועוד ילדה, זה מאוד עזר להן".

הפופולריים