בן גביר כינה שופט "אויב מבית", ברשות השופטת ביקרו

בן גביר כינה שופט "אויב מבית", ברשות השופטת ביקרו
בעקבות המתקפה אמש של השר על שופט ששיחרר פעיל פרו פלסטיני, פרסמה הרשות השופטת הודעה כי היא רואה בחומרה את ההתבטאויות. בן גביר בתגובה: "שיתמקדו בלקרוא לסדר שופטים המגלים אמפתיה לתומכי טרור"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
איתמר בן גביר
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ברשות השופטת מתחו ביקורת היום (שלישי) בעקבות ציוץ של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שבו כינה שופט ששחרר פעיל פרו פלסטיני "אויב מבית". בהודעת הרשות נכתב: "בימים האחרונים פורסמו התבטאויות פוגעניות כנגד שופטים בשל ביצוע מלאכתם. הרשות השופטת רואה בחומרה התבטאויות אלה. הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שהתבטאויות אלו מושמעות מפי אנשי ציבור בכירים, אשר דווקא בעיתות אלה מצופה היה שיפעלו למיתון השיח".

בתגובה אמר השר בן גביר כי הוא "מציע שברשות השופטת יתמקדו בלקרוא לסדר שופטים שמגלים אמפתיה לתומכי טרור במקום לנסות לחנך נבחרי ציבור". האגודה לזכויות האזרח הודיעה כי תפנה ליועמ"שית בדרישה לפתוח בחקירה נגד בן גביר בחשד להסתה: "כאמור בפנייתו הקודמת, כינוי שופט בשל החלטה שיפוטית "אויב מבית", היא לא ביקורת כנה ואדיבה אלא איום חסר תקדים על עצמאותו ועל יכולתו של שופט לבצע את תפקידו מצד שר בממשלה. לאור כל האמור, יש לפעול מיד ובנחישות ולפתוח לאלתר בחקירה נגד השר".

הודעת הרשות השופטת באה על רקע הדברים שכתב אתמול השר בן גביר בעקבות שחרורו של הפעיל הפרו-פלסטיני יואב בר שנחשד בהתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור. בציוץ שפירסם בטוויטר כתב השר כי בבית של בר נמצא חומר רב של הסתה כמו כרזות ושלטים העוסקים באסירים ביטחוניים ובארגוני טרור, וכי "כל זה לא הספיק לשופט אחסאן כנעאן שהחליט לשחררו בעת מלחמה. כך נראים אויבים מבית. בושה."

בהחלטה שאליה התייחס בן גביר קבע השופט אחסאן כנעאן שהארכת מעצר בגין חשד לפגיעה בשלום הציבור מחייבת עבירה שתיעשה במקום ציבורי, בעוד החומרים שבגינם נעצר החשוד יואב בר, דגלי פלסטין וכרזות לשחרור אסירים ביטחוניים, נתפסו בביתו.

הפופולריים