לאחר יותר מ-13 שעות: הסתיימה חקירתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן

לאחר יותר מ-13 שעות: הסתיימה חקירתו של ח"כ דוד ביטן
ח"כ ביטן, החשוד בעבירות מרמה וקבלת שוחד מארגוני פשיעה, נשאל בין היתר בנוגע לקידום הבנייה ב"מתחם האלף" בראשון לציון. הוא צפוי להיחקר שוב
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ח"כ דוד ביטן
צילום: צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חקירתו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, הסתיימה הלילה (ראשון) לאחר יותר מ-13 שעות במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה. ביטן עומת עם החשד שקיבל שוחד מארגוני פשיעה בהיקף של מיליוני שקלים בתפקידו כסגן ראש עיריית ראשון לציון. הוא צפוי להיות מזומן בהמשך לחקירה נוספת בפרשה.

הערב בחדשות הערב בכאן 11 פורסם כי במרכז חקירתו של ביטן עמד קידום הבנייה ב"מתחם האלף" שבמערב ראשון לציון, שם הוא חשוד בקבלת שוחד המוגדר ברף גבוה. בנוסף, קיימת אפשרות שהחקירה נוגעת גם לשלושה פרויקטים נוספים בעיר.

במהלך היום הובאו להארכות מעצר עוד שורה של חשודים בפרשה, בהם גם ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, שמעצרו הוארך בחמישה ימים. על פי החשד, הוא קיבל שוחד מקבלנים ואנשי עסקים הקשורים לארגון פשע והיטה לטובתם מכרזים. על הכוונה לחקור את צור תחת אזהרה פורסם לראשונה בכאן 11 בשבוע שעבר.

במשטרה אמרו כי כבר יותר משנה מתנהלת חקירה סמוייה בפרשה, והיום בשעות הבוקר החל שלב החקירה הגלויה עם מעצרם של החשודים, בהם נבחרי ציבור, אנשי עסקים, קבלנים ועבריין הקשור למשפחת פשע מוכרת. חלק מהבכירים שנעצרו חשודים כי עזרו גם לכסות את חובותיו של יו"ר הקואליציה ביטן.


מלבד ראש העיר צור, בית המשפט האריך ב-12 ימים את מעצרו של מעורב נוסף בפרשה, איש עסקים המקורב ליו"ר הקואליציה דוד ביטן. האיש חשוד במתן שוחד לבכירים בעירייה עבור הטיית מכרזים. בנוסף, הוארך בשלושה ימים מעצרו של קבלן החשוד גם כן במתן שוחד בפרשה. בית המשפט עיכב עד למחר את ביצוע ההחלטה להתיר לפרסם את שמם של השניים.

ביום שישי בשבוע שעבר פורסם בחדשות השבוע בכאן 11 כי ביטן ייחקר באזהרה בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. עוד פורסם, כי יחד איתו ייחקרו נבחרי ציבור ואנשי עסקים שהיו להם קשרים עם העירייה.

חברו של ביטן בסיעת הליכוד, ח"כ דודי אמסלם, יצא נגד חקירתו של יו"ר הקואליציה, והאשים את המשטרה בכך שהיא מנסה לטרפד את חוק ההמלצות המקודם על ידי השניים. "מה שקורה כאן זה דבר חמור מאוד", אמר אמסלם. "יש כאן צבא עצום שכולל את כל המערכות הפוליטיות והתקשורתיות להפיל את נתניהו. משטרת ישראל צריכה לחקור כל תלונה וכל דבר שמגיע אליה, אבל מה היה קורה אם היו חוקרים את ביטן עוד יומיים? מישהו כאן מנסה לטרפד את החקיקה".

בידי המשטרה תכתובות פנימיות של גורמי מקצוע בעירייה שבהן התריעו בפני ביטן על עסקה בעייתית שהעירייה קשרה עם יזם פרטי, ארז מוסצ'ו, המקורב לראש העיר דב צור. בתכתובות נזף ביטן בגורם המקצועי שמתח ביקורת על העסקה.

עוד עולה מהתכתובות שראש העיר צור עסק בעניינו של היזם מאחורי הקלעים אף שהצהיר כי יימנע מכך. צור אמר בתגובה כי קיבל חוות דעת משפטית שאפשרה לו לעסוק בנושא ואילו מוסצ'ו אמר כי מדובר בטענות ממוחזרות שנבדקו והופרכו. ביום שלישי נחשף ב"חדשות הערב" בכאן כי הבדיקה המשטרתית נגד ביטן, ובכירים בעיריית ראשון לציון, נמצאת בשלב מתקדם.

הפופולריים