התיק נגד ח"כ ניסן סלומינסקי בחשד לעבירות מין נסגר בשל חוסר ראיות

התיק נגד ח"כ ניסן סלומינסקי בחשד לעבירות מין נסגר בשל ח
בלשכת היועמ"ש הסבירו כי אחת המתלוננות נגד הח"כ מהבית היהודי לא התייצבה לחקירה, ולכן הוחלט לגנוז את התיק. סלומינסקי: "מכבד את הליך הבדיקה"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ח"כ ניסן סלומינסקי
צילום: צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) על החלטתה לסגור את התיק נגד ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), שכמה נשים טענו כי הטריד אותן מינית, בשל חוסר ראיות. המתלוננות שהעידו נגד סלומינסקי קיבלו את ההודעה על סגירת התיק בתום בדיקה שארכה יותר מחצי שנה.

ח"כ סלומינסקי הביע שביעות רצון מההחלטה. "אני מברך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה, ומכבד את תהליך הבדיקה שנעשה על ידי גורמי האכיפה", מסר יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט.

על פי הודעת היועץ המשפטי לממשלה, אחת מהסיבות לגניזת התיק הייתה חוסר שיתוף פעולה מצד אחת משתי הנשים שהסכימו להתלונן נגד ח"כ סלומינסקי. "מאז מועד ההחלטה על הפתיחה בחקירה ועד לאחרונה, ביקשה משטרת ישראל לתאם עם המתלוננת ב.ב מועד לחקירה נוספת ולעימות - אלא שהניסיונות העלו חרס", נכתב בהודעה.

עוד נמסר מלשכת היועץ, אביחי מנדלבליט, כי "לאחרונה, משכשלו כל הנסיונות לגבות מב.ב את העדות הנוספת ולערוך עימות, הודיעני ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה כי לטעמו, נוכח התנהלותה האמורה של המתלוננת, צפוי קושי בניהול הליך משפטי. בהמשך לכך, פרקליטות המחוז ופרקליט המדינה המליצו לגנוז את תיק החקירה בהיעדר ראיות מספיקות".

"בהיעדר אפשרות לברר עד תום את פרטי התלונה של ב.ב, כאמור, מחמת אי-שיתוף פעולה, קיים קושי לבחון את טיב גרסאות המעורבים ואת משמעותן. לאור האמור, אין די בתשתית הראייתית להוכחת המעשים, ויקשה להעדיף – ברמה הנדרשת להגשת כתב אישום – את גרסת המתלוננת על פני גרסת החשוד", סיכם היועץ המשפטי לממשלה.

ההחלטה לסגור את התיק נגד חבר הכנסת התגבשה כבר בחודשים האחרונים בשל הקושי לגבש תשתית ראייתית נגדו. בעבר התייחס יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לנושא ואמר לקלמן-ליברמן בכאן רשת ב': "מי שיש לה תלונה על סלומינסקי - שתפנה אליי. מאוד קל לחסל אנשים בשמועות".

הפופולריים