ראש עיריית ראשון לציון דב צור חשוד במרמה וקבלת שוחד

ראש עיריית ראשון לציון דב צור חשוד במרמה וקבלת שוחד
מעצרו הוארך בחמישה ימים. צור חשוד בין היתר שהטה מכרזים לטובת ארגוני פשיעה. ביהמ"ש: "תשובותיו סתרו את הראיות, הוא ניסה להסתיר את מעשיו"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ראש עיריית ראשל"צ דב צור בבית המשפט
צילום:

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, חשוד בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת פרשת השחיתות בעירייה - כך התיר היום (ראשון) בית משפט השלום בעיר לפרסם. מעצרו של צור הוארך בחמישה ימים. על פי החשד, ראש העיר קיבל שוחד מקבלנים ואנשי עסקים הקשורים לארגון פשע והיטה לטובתם מכרזים. גם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, לשעבר סגן ראש העיר, חשוד בין היתר בקבלת שוחד מארגון פשע. על הכוונה לחקור את צור תחת אזהרה פורסם לראשונה בכאן 11 בשבוע שעבר.


השופט, עמית מיכליס, אמר כי התשובות שסיפק ראש העיר צור לחוקריו סתרו את חומר הראיות שנאסף נגדו "בלשון המעטה". עוד ציין השופט כי צור "ביצע לאורך השנים מעשים שנועדו כדי להסתיר את מעשיו". סגנו של ראש העיר, אייל משייב, חשוד אף הוא ומעצרו הוארך בחמישה ימים. 

עורכי דינו של ראש העיר, גיורא אדרת, טל שפירא ואריאל כפרי מסרו בתגובה כי הוא דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו: "כל פעילותו של דב צור לאורך השנים היתה כשרק טובת העיר לנגד עיניו. נושא ניגוד העניינים המיוחס לראש העיר נבחן בזמן אמת על ידי היועצת המשפטית הראשית של העירייה, אשר קבעה בצורה מפורשת בכתב כי לא נפל כל דופי בהתנהלות ראש העיר וכי לא היה במצב של ניגוד עניינים. אנו בטוחים כי הדברים יתבהרו בהמשך הדרך".

במהלך חקירתו היום, נשאל צור בין היתר בנוגע לפרטים שנחשפו במהדורת חדשות הערב בכאן 11, כולל עסקה שבה היה מצוי בניגוד עניינים בגלל חברותו עם היזם ארז מוסצ'ו. בנוסף, נבדקה הטענה כי צור המשיך לעסוק בנושא מאחורי הקלעים, למרות טענתו כי ביטן, ששימש כסגנו, ניהל את הישיבה במקומו. עורך הדין טל שפירא, המייצג את צור, ציין כי התקבלה חוות דעת המאשרת לו לעסוק בנושא, אך למרות זאת הוא נמנע מלעשות זאת."הכל נבדק", אמר סניגורו של צור. לדבריו, "העסקה הזו הטיבה עם הציבור, היזם שילם תשעה מיליון שקלים".

עוד לפני הדיון בעניינו של ראש העיר החשוד, האריך בית המשפט ב-12 ימים את מעצרו של מעורב נוסף בפרשה, איש עסקים המקורב ליו"ר הקואליציה, דוד ביטן. האיש חשוד במתן שוחד לבכירים בעירייה עבור הטיית מכרזים. בנוסף, הוארך בשלושה ימים מעצרו של קבלן החשוד גם כן במתן שוחד בפרשה. בית המשפט עיכב את ביצוע ההחלטה להתיר לפרסם את שמם של השניים.

בדיון בהארכת המעצר, טען נציג המשטרה כי חומר הראיות שנאסף נגד איש העסקים המקורב ליו"ר הקואליציה "חזק מאוד", וכי הגרסה שמסר בחקירתו "מסבכת אותו". מנגד, עורך דינו, גיל דחוח, אמר כי "הבחירה לא לעצור את ביטן - יש לה השפעה על המקרה שלנו. יש עצורים ויש לא עצורים. יש פה שיקול של אפליה-חוסר צדק, וזה מעיד על חשש לשיבוש חקירה".

קודם לכן האריך השופט עמית מיכליס בשלושה ימים את מעצרו של אחד הקבלנים החשוד במתן שוחד לבכירים בעירייה. הדיון נערך בהיעדרו של הקבלן, שפונה לבית החולים לאחר שלא חש בטוב. שמו כבר הותר לפרסום, אך השופט מיכליס הורה לעכב את ביצוע ההחלטה. 

נציג המשטרה עדכן במהלך הדיון כי "מדובר בעבירות שחיתות חמורות שביצעו נבחרי ציבור בכירים. החקירה כוללת מעורבים רבים. החקירה מנוהלת במשך למעלה משנה ומחייבת מעצר החשודים. בית המשפט ימצא שהתשתית העובדתית עברה את החשד הסביר - ואף מעבר לכך".

במסגרת הפרשה, חשודים בכירים בעיריית ראשון לציון ובהם ח"כ ביטן, שכאמור כיהן בעבר כסגן ראש העיר, בהטייה של מכרזים לטובת קבלנים ואנשי עסקים הקשורים לארגון פשע מוכר. ביטן עצמו ממשיך להיחקר בחשד לשורה של עבירות טוהר מידות, בהן גם שוחד מארגון פשע. אישה המקורבת לביטן נחקרת אף היא. איש עסקים אחר, הנחשב מקורב אליו גם כן, מובא אף הוא להארכת מעצר וחשוד במתן שוחד לאנשי ציבור.

עד כה נעצרו בפרשת השחיתות בעירייה 11 בני אדם ועוכבו שישה נוספים מלבד ח"כ ביטן. בהמשך, יכריע השופט בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של בכירי העירייה החשודים. במשטרה מייחסים לחלק מהם סיוע לכסות את חובותיו של ביטן.

הפופולריים