ח"כ דוד ביטן חשוד במרמה ובקבלת שוחד מארגוני פשיעה

ח"כ דוד ביטן חשוד במרמה ובקבלת שוחד מארגוני פשיעה
יו"ר הקואליציה נחקר על עבירות שביצע לכאורה כסגן ראש העיר ראשון לציון, בין היתר הלבנות הון והפרת אמונים. המשטרה: מועד החקירה היה ידוע מראש
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
יו"ר הקואליציה דוד ביטן
צילום: צילום:פלאש 90

יו"ר הקואליציה דוד ביטן נחקר היום (ראשון) בחשד לקבלת שוחד, מרמה, הלבנת הון והפרת אמונים במשרדי להב 433, במסגרת חקירת החשדות לשחיתות בעיריית ראשון לציון. ביטן חשוד ביחד עם בכירים נוספים בעירייה, בין היתר, כי קיבלו שוחד מארגוני פשיעה שפעלו בעיר והטו מכרזים לטובת קבלנים ואנשי עסקים הקשורים לארגון. במשטרה דחו את הטענות לסמיכות זמנים חשודה לקידום חוק ההמלצות, וטענו כי מועד הפיכת החקירה לגלויה נקבע מבעוד מועד.

בהודעת המשטרה נמסר כי החקירה מתנהלת באופן סמוי במשך שנה וחצי. "במהלך החקירה נחשף שיתוף פעולה לכאורה בין גורמי פשיעה חמורה אלה, לבין בכירים ברשויות מקומיות שונות וכן ברמה הארצית", נכתב. "מועד החקירה נקבע בהתאם לצורכי החקירה, כמו גם זמן רב מראש".


הבוקר נעצרו ועוכבו לחקירה 17 חשודים, ובהם בכירים בעירייה ואנשי עסקים. במסגרת החקירה נערכו חיפושים בבתים ובמשרדים של החשודים. הפרשה עוסקת בחדשות לקשרים בין גורמי פשיעה לבעלי תפקידים שונים בשלטון המקומי והארצי. כפי שפורסם לראשונה בכאן 11, ח"כ ביטן, לשעבר סגן ראש עיריית ראשון לציון זומן לחקירה במסגרת הפיכת החקירה לגלויה. 

מהמשטרה נמסר, כי כבר יותר משנה מתנהלת חקירה סמוייה בפרשה, והיום בשעות הבוקר החל שלב החקירה הגלויה עם מעצרם של החשודים. בין החשודים - נבחרי ציבור, אנשי עסקים, קבלנים ועבריין הקשור למשפחת פשע מוכרת. חלק מהבכירים שנעצרו חשודים כי עזרו גם לכסות את חובותיו של יו"ר הקואליציה ביטן. בשעות הצהריים יובאו חלק מהחשודים להארכת מעצרם.

ביום שישי פורסם בחדשות השבוע בכאן 11 כי ביטן, החשוד בעבירות על טוהר מידות במסגרת תפקידו כסגן ראש עיריית ראשון לציון, ייחקר באזהרה. עוד פורסם, כי יחד איתו ייחקרו נבחרי ציבור ואנשי עסקים שהיו להם קשרים עם העירייה.

חברו של ביטן בסיעת הליכוד, ח"כ דודי אמסלם, יצא נגד חקירתו של ביטן, והאשים את המשטרה בכך שהיא מנסה לטרפד את חוק ההמלצות המקודם על ידי השניים. "מה שקורה כאן זה דבר חמור מאוד", אמר אמסלם. "יש כאן צבא עצום שכולל את כל המערכות הפוליטיות והתקשורתיות להפיל את נתניהו. משטרת ישראל צריכה לחקור כל תלונה וכל דבר שמגיע אליה, אבל מה היה קורה אם היו חוקרים את ביטן עוד יומיים? מישהו כאן מנסה לטרפד את החקיקה".

בידי המשטרה תכתובות פנימיות של גורמי מקצוע בעירייה שבהן התריעו בפני ביטן על עסקה בעייתית שהעירייה קשרה עם יזם פרטי, ארז מוסצ'ו, המקורב לראש העיר דב צור. בתכתובות נזף ביטן בגורם המקצועי שמתח ביקורת על העסקה.

עוד עולה מהתכתובות שראש העיר צור עסק בעניינו של היזם מאחורי הקלעים אף שהצהיר כי יימנע מכך. צור אמר בתגובה כי קיבל חוות דעת משפטית שאפשרה לו לעסוק בנושא ואילו מוסצ'ו אמר כי מדובר בטענות ממוחזרות שנבדקו והופרכו. ביום שלישי נחשף ב"חדשות הערב" בכאן כי הבדיקה המשטרתית נגד ביטן, ובכירים בעיריית ראשון לציון, נמצאת בשלב מתקדם.

הפופולריים