הוארך מעצרו של בעל החנות שהתפוצצה ביפו

הוארך מעצרו של בעל החנות שהתפוצצה ביפו
בית המשפט האריך את מעצרו של סאבר סוואעד, שנחשב כחשוד מרכזי, בחמישה ימים. השופט: הראיות נגדו מעידות על יותר מחשד סביר
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מקום השריפה ביפו, השבוע
צילום: צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (שישי) בחמישה ימים את מעצרו של סאבר סוואעד, בעל החנות ביפו שבה אירע הפיצוץ ביום שני. סוואעד חשוד בהצתת החנות ובגרימת מותם של רימון חורי, עלי אבו ג'מאע ומוחמד יאסין, שנהרגו בפיצוץ.

השופט שמאי בקר כתב בהחלטתו כי הממצאים שהציגה בפניו המשטרה טומנים בחובם ראיות המצביעות על יותר מחשד סביר נגד החשוד בשלב זה של החקירה.

בעל החנות נעצר אתמול ונחקר במשטרה בפעם השנייה,שאחריה הוגדר כחשוד מרכזי. ביום שלישי הוא נחקר לראשונה במשך כשמונה שעות, בחשד לרשלנות ולהלנת שוהה בלתי חוקי. בתום חקירתו הוא שוחרר בתנאים מגבילים ולמחרת, כאמור, נחקר שוב. עורך דינו ווליד כבוב מסר לאחר חקריתו הראשונה: ״מרשי איש עסקים, בן למשפחה נורמטיבית המצר על האסון הנוראי שפקד את בני עירו. הוא מכחיש כל קשר לאירוע".

המקרה התרחש כאשר אירע פיצוץ עז בחנות לחומרי בניין וצבע, שנשמע גם בדרום תל אביב ובמקום פרצה שריפה, ונגרם נזק גם למבנים סמוכים. במהלך הלילה אותרו וחולצו שתי גופות מתוך ההריסות. פצוע נוסף מת מפצעיו לאחר שפונה לבית החולים. מבדיקה שנערכה עלה כי החנות פעלה ללא רישיון עסק ולא החזיקה באישור כיבוי אש כנדרש.

הפופולריים