חקירת ראש הממשלה במעונו - בניגוד לנוהל המשטרה

חקירת ראש הממשלה במעונו - בניגוד לנוהל המשטרה
למרות הנוהל הקובע כי חקירות בכירים צריכות להתבצע בתחנת משטרה, חקירותיו האחרונות של נתניהו נערכו במעונו. לכאן חדשות נודע כי הנוהל ינוסח מחדש
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
חוקרי המשטרה במעון ראש הממשלה
צילום: צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה חוקרת את ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו שבירושלים, למרות נוהל הקובע כי חקירות בכירים צריכות להתבצע בתחנה – כך פורסם הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב'. בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ בנושא, המשטרה כבר החלה בניסוח נוהל חדש.

על פי נוהל אגף חקירות ומודיעין של המשטרה, שפורסם בתחילת 2014, חקירת ראש ממשלה ובכירים נוספים, מלבד נשיא המדינה, צריכה להתקיים בתחנת משטרה. למרות זאת, כל חקירותיו של נתניהו עד כה בפרשות 1000 ו-2000 נערכו במעונו בירושלים.

במשטרה הסבירו כי על פי חוק סדר הדין הפלילי, במקרה שבו עולה צורך ענייני בחקירת חשוד מחוץ לתחנה, ניתן לסטות מהכלל המורה על חקירה בתחנה. עוד נמסר כי מדובר בנוהג שהשתרש במשך שנים.

למרות זאת, לכאן חדשות נודע כי המשטרה כבר החלה לנסח את הנוהל מחדש בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ. הנוהל החדש יקבע כי חקירה של ראש ממשלה ובעלי תפקידים בכירים אחרים לא מוכרחה להתבצע דווקא בתחנת משטרה.

חקירתו האחרונה של נתניהו נערכה בשבוע שעבר, גם כן במעונו, ונמשכה כארבע שעות. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, חקרו את נתניהו בנוגע לפרשות 1000 ו-2000, שבהן הוא חשוד.

הפופולריים