הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד ראש המטה של בוז'י הרצוג

הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד ראש המטה של בוז'י הרצוג
פרסום ראשון: שמעון בטאט יואשם בפרשת המימון האסור לכאורה של הקמפיין השלילי נגד שלי יחימוביץ' בפריימריז במפלגת העבודה בשנת 2013
מחבר רועי ינובסקי מחבר רועי ינובסקי
יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג
צילום: צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הפרקליטות הודיעה בסוף השבוע למנהל המטה של יו"ר האופוזיציה ח"כ בוז'י הרצוג, שמעון בטאט, ולאיש העסקים גלעד רמות כי יוגש נגדם כתב אישום בפרשת המימון האסור לכאורה של הקמפיין השלילי נגד ח"כ שלי יחימוביץ' בפריימריז במפלגת העבודה בשנת 2013, כך פורסם לראשונה ב"חדשות השבת" בכאן 11. ח"כ הרצוג נחקר בפרשה ביחידה להב 433 של המשטרה, אך לפני כשנה החליט היועמ"ש כי התיק נגדו ייסגר בשל חוסר ראיות מספיקות, לאחר שלא הוכח שהיה מודע להתרחשויות.

לפי כתב האישום שיוגש, רמות תרם 40,000 שקלים באמצעות תאגיד בבעלותו למימון קמפיין שלילי נגד יחימוביץ'. מדובר בעבירה לכאורה של תרומה אסורה באמצעות תאגיד, ובנוסף התרומה לא דווחה כנדרש על פי חוק למבקר המדינה. הכסף הועבר לעו"ד דניאל כהן, שנחקר בתיק כעד ולא כחשוד, ועבור התרומה העביר כהן קבלות לפניהן קיבל בתמורה ייעוץ משפטי. הסכום שימש לקמפיין שהכפיש את ח"כ יחימוביץ', בין היתר באמצעות מסרונים.

במהלך סוף השבוע הציעה הפרקליטות לבטאט ורמות הסדר טיעון במסגרתו יואשמו בעבירה מופחתת של אי דיווח למבקר המדינה. רמות הודיע באמצעות עורך דינו דניאל חקלאי, כי יסרב ויאבק על חפותו בבית המשפט. עו"ד חקלאי מסר בתגובה: "הוא לא ביצע שום עבירה, ולא תרם לקמפיין. הוא מסר 40,000 שקלים כשכר טרחה לעורך דין שהוא פעיל מפלגת העבודה כדי שזה ייסע לו לפתור בעיה משפטית. לא היה לו מושג שאלו יממנו קמפיין הכפשה"

הפופולריים