התפתחות בפרשת הצוללות: נטייה להגיש כתב אישום נגד שמרון

התפתחות בפרשת הצוללות: נטייה להגיש כתב אישום נגד שמרון
גורמים המעורים בפרטי החקירה אמרו כי העדויות של עד המדינה מיקי גנור, שנחקר בפרשה, הן שסיבכו לכאורה את עורך הדין דוד שמרון - מקורבו של נתניהו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
עורך הדין דוד שמרון
צילום: צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

החוקרים בתיק 3000, המכונה פרשת הצוללות, נוטים להמליץ על הגשת כתב אישום נגד עורך הדין דוד שמרון. כך פירסם הערב (שישי) פרשננו הבכיר מוטי גילת במהדורת "חדשות השבוע" בכאן 11. על פי גורמים המעורים בפרטי החקירה, ההתפתחות הדרמטית באה בעקבות עדויות חדשות של איש העסקים מיקי גנור, שנחקר בפרשה והפך לפני כארבעה חודשים לעד המדינה.

שמרון הוא קרוב משפחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועורך דינו הפרטי. הוא ייצג את גנור כאשר היה נציג הקונצרן הגרמני טיסנקרופ, מולו התקיימו המגעים לרכישת שלוש צוללות לצה"ל, וגנור הוא זה שחתם על הסכם מכירת כלי השייט הצבאיים לישראל.

על פי החשד גנור העביר מאות אלפי שקלים לראש לשכת נתניהו לשעבר, דוד שרן, על מנת לקדם את העסקאות הביטחוניות הקשורות לטיסנקרופ. את התשלום קיבל שרן לכאורה באמצעות חוזי העסקה פיקטיביים שהוסוו כתשלום ליועצים אסטרטגיים, שחשודים בהעברת הכסף לשרן.

יחד עם גנור נעצרו אישים בכירים נוספים, בהם גם שמרון. במסגרת הסכם עד המדינה שחתם גנור הוא ירצה שנת מאסר אחת וישלם קנס של עשרה מיליון שקלים. עדותו של גנור הביאה למעצרם של רבים, בהם שרן, ויועצו של השר יובל שטייניץ, רמי טייב.

הפופולריים