המשטרה: תשתית ראייתית לעבירות שוחד נגד אבריאל בר יוסף

המשטרה: תשתית ראייתית לעבירות שוחד נגד אבריאל בר יוסף
המשנה לראש המל"ל לשעבר חשוד כי קידם מיזם של איש העסקים מייקל הרצוג, ובתמורה האחרון העביר 750 אלף אירו לבתו - שלא תעמוד לדין
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
אבריאל בר יוסף
צילום: צילום: פלאש 90

המשטרה הודיעה הערב (חמישי) כי התגבשה תשתית ראייתית נגד אבריאל בר יוסף בעת שזה כיהן כמשנה לראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי). לפי הודעתה, יש להעמיד לדין את בר יוסף - החשוד גם בפרשת הצוללות - בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון.

על פי החשד, איש העסקים הגרמני מייקל הרצוג העביר 750 אלף אירו לחברה בבעלות בתו של בר יוסף, ד"ר הילה פוגל, כמו גם הטבות נוספות שוות ערך והבטחות עתידיות. בתמורה, קידם הבכיר הביטחוני לשעבר אינטרסים עיסקיים של הרצוג - בין היתר בוועדת צמח, שדנה במתווה הגז. עם זאת, כפי שפורסם לראשונה בחדשות הערב בכאן 11, המשטרה ממליצה לסגור את התיק נגד הבת, שכן קיבלה את טענתה שלא ידעה על מערכת הקשרים של אביה והרצוג. 

מהמשטרה נמסר כי רגישות החקירה נבעה, בין היתר, בשל העובדה שבר יוסף צפוי היה להתמנות לתפקיד ראש המל"ל - תפקיד רגיש ובעל השפעה אסטרטגית ברמה הלאומית. מהמשטרה נמסר כי החשד לביצוע מעשים חמורים עלה כבר בתחילת החקירה.

במסגרת החקירה נחקרו מעורבים רבים, חלקם באזהרה, לרבות בר יוסף. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

עורך הדין ז'ק חן המייצג את בר יוסף הגיב להודעת בנוגע למרשו ואמר כי ״תפקיד המשטרה הוא לחקור. תפקיד הפרקליטות הוא לשקול האם התגבשה תשתית ראייתית להעמדה לדין. אנו סמוכים ובטוחים שלאחר שהפרקליטות, שהיא הגוף המוסמך, תלמד את תיק החקירה, היא תמצא שאין מקום להעמיד לדין את בר יוסף״.

הפופולריים