אחד מכל 9 נפגעי תקיפה מינית הותקף על ידי אדם המוכר לו

אחד מכל 9 נפגעי תקיפה מינית הותקף על ידי אדם המוכר לו
מדוח איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית עולה כי ב-2016 חלה עלייה של 15% בתלונות בהשוואה לשנה הקודמת. 34% מהתלונות על אונס או מעשי סדום
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מפגינים נגד מורשע בעבירת מין
צילום: צילום: פלאש 90

בשנת 2016 נרשמה עלייה של 15% בפניות למרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית בהשוואה לשנה שקדמה לה – כך עולה מדוח שפרסם היום (רביעי) איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית. לפי הדוח, יותר מ-88% מהפונים דיווחו על פגיעה מצד אדם המוכר להם. הדוח השנה עסק בהשפעות הרפואיות על נפגעות תקיפה מינית, ובנזק הכלכלי שנגרם לנשים בעקבות כך.

המרכזים טיפלו בפניות של יותר מ-10,600 גברים ונשים שהתלוננו על פגיעה מינית. 34% מהפניות כללו דיווחים על עבירות אונס או מעשי סדום. רק 13% מהפונים התלוננו במשטרה. כמעט במחצית מהתיקים שנפתחו במשטרה, הנפגע היה קטין.

הדוח כולל את תיקי החקירה במשטרה ואת כתבי האישום שהוגשו. כך, מתוך 5,686 תיקים שנפתחו במשטרה בנושא, הוגשו לבתי המשפט 645 כתבי אישום.

כמו כן, מהדוח עולה כי לראשונה נפתחו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) יותר תיקים של אזרחיות שהתלוננו על שוטרים מאשר שוטרות. בשנה שעברה אמר המפכ"ל רוני אלשיך כי לא יטפלו תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות.

הדוח עלה לדיון בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת. במהלך הדיון, הובאה עדות של צעירה שעברה אונס תוך השפעה של סם אונס. התיק נסגר לאחר שבית החולים לא שמר את ממצאי הבדיקות שנערכו לצעירה לאחר האירוע.

הפופולריים