הפרקליטות: יששכרוף מיזער את היקף האלימות בחקירתו

הפרקליטות: יששכרוף מיזער את היקף האלימות בחקירתו
עו"ד שלומי אברמזון אמר לכאן רשת ב' כי טענותיו של דובר שוברים שתיקה לא תואמים את עדותו במשטרה. לדבריו, הפלסטיני שנטען שהוכה אמר אחרת בחקירה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
עדותו של דין יששכרוף
צילום:

עורך הדין שלומי אברמזון,  הנציג הבכיר בפרקליטות בתיק החקירה של דובר שוברים שתיקה, אמר הבוקר (רביעי) בראיון לקלמן-ליברמן בכאן רשת ב' כי דין יששכרוף מיזער בחקירתו את העדות על תקיפת הפלסטיני, לעומת הדברים אותם הציג בכלי התקשורת.

לדברי אברמזון, יששכרוף אמר בחקירתו כי הפלסטיני סבל רק מדימום באפו, לא היה מעולף אלא רק מסוחרר, וכי הוא לא הכה אותו באופן לא מוצדק כתוצאה מתסכול, אלא רק נאלץ להפעיל כוח כדי לאזוק אותו.

נציג הפרקליטות התייחס לדברים שאמר פייסל אל-נאצ'ה, הפלסטיני שיששכרוף טוען כי אותו הכה, בכתבה בחברת החדשות, ולפיה עשרה חיילים תקפו אותו במהלך התקרית. לדברי אברמזון, תיאור המקרה אותו הציג אל-נאצ'ה, לא עולה בקנה אחד עם הדברים שאמר הדובר בחקירתו.

"זה לא אותו סיפור שיששכרוף סיפר לנו בחקירה. התיאור שלו על מספר רעולי פנים שהכו אותו, לא מתיישב עם תיאורו של יששכרוף שהכה לבדו צעיר שהתנגד לאיזוק", אמר נציג הפרקליטות. "קשה מאוד לבנות מסקנות על בסיס הודאות לתקשורת. חקירה היא המקום לברר זאת".

הוא הוסיף כי הפרקליטות בודקת את האירוע בעניינו של אל-נאצ'ה, ואם יהיה צורך תיפתח חקירה בעניין זה. "כרגע אנחנו לא יודעים אם מדובר בכלל באירוע שקשור ליששכרוף. לא רציני מצדי להתייחס באמירה נחרצת לסרטון שפורסם אתמול בתקשורת".

הוא התייחס גם לכתבה ששודרה אמש בכאן חדשות ובה טען הפלסטיני שנחקר על ידי הפרקליטות, חסן ג'ולאני, כי הוא הוכה בידי לוחמי משמר הגבול וחיילי צה"ל וכי הקביעה שלא הוכה היא שקר. "ג'ולאני תיאר את האירוע בצורה תמימה, סבירה והגיונית וממנה עלה שהוא לא הוכה. גם לא מצאנו תיעוד רפואי שהוא נחבל. בדקנו גם גרסה שנמסרה קרוב לאירוע שהיא הגרסה הכי אמיתית שיש".

הראיון עם עורך הדין של שוברים שתיקה:

לדבריו, ההחלטה לפרסם הודעה על כך שהודאתו של ישכרוף הייתה שקרית היא חריגה, אולם גם החקירה בעניינו של יששכרוף - שהודה במעשה שנראה שלא התרחש - היתה אירוע חריג.

על הטענה כי מדובר בחקירה פוליטית אמר אברמזון כי הבדיקה בעניינו של דובר שוברים שתיקה החלה עוד לפני פניית שרת המשפטים איילת שקד. הוא הוסיף כי שקד אף לא הייתה מעורבת בהחלטה הסופית של הפרקליטות לסגור את התיק.

הסרטון שפרסם יששכרוף:


היועץ המשפטי של שוברים שתיקה, עורך דין מיכאל ספרד, קרא לפרקליט המדינה שי ניצן להתנצל על הפרסום כי דין ישכרוף הוא שקרן. "כרגע הפרלקיטות והמשטרה לא יודעים האם מה שיששכרוף מסר בחקירתו הוא אמת או שקר. מי שמנהל את החקירות בתקשורת, את החקירות הרשלניות, זה הפרקליטות שהוציאה הודעה מטורפת, שאני לא מכיר מעולם שבה הפרקליטות קובעת שטענה מסוימת היא שקרית או אירועים לא התרחשו. הפרקליטות מעריכה ראיות, לא קובעת עובדות. שי ניצן צריך להתנצל בפני דין, צעיר בן 25, על הודעת הפרקליטות הזו. אני מקווה שבפרקליטות ישחררו את התמליל של החקירה של דין ונשמע מה הוא אמר ומה לא. אני לא יודע מה דין בדיוק סיפר במשטרה. לגבי אפשרות של בדיקה של דין בפוליגרף - אנחנו עומדים בפני אפשרות החקירה תפתח מחדש, וחשוב שזה יישמר לחקירה".

הפופולריים