כפי שפורסם בכאן: ביהמ"ש אישר את הסדר הטיעון של סטס מיסז'ניקוב

כפי שפורסם בכאן: ביהמ"ש אישר את הסדר הטיעון של סטס מיסז
שופט בית משפט השלום בתל אביב אישר את ההסדר שלפיו שר התיירות לשעבר יורשע בהפרת אמונים. מיסז'ניקוב ירצה 15 חודשי מאסר וייכנס לכלא בחודש הבא
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב
צילום: צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב אישר היום (שלישי) את הסדר הטיעון עם סטס מיסז'ניקוב, לשעבר שר התיירות, שעליו פורסם לראשונה בכאן 11 בסוף החודש שעבר. לפי ההסדר, מיסז'ניקוב, שתחילה יוחסו לו עבירות חמורות של שוחד, יודה ויורשע בהפרת אמונים בלבד ויישא בעונש של 15 חודשי מאסר בפועל. בנוסף לכך, יוטל עליו קנס של 70 אלף שקלים.

במהלך הדיון, נשאל מיסז'ניקוב על ידי השופט צחי עוזיאל אם הוא מבין את משמעות הסדר הטיעון, והביע חרטה על מעשיו. "ביצעתי טעות בשיקול הדעת", אמר השר לשעבר. "זה נעשה מתוך חוסר ניסיון והתלהבות יתר. רציתי שהפרויקט יצליח. אני רחוק מלהיות איש מושחת, אין אצלי דפוסי פעולה כאלה".

עוד אמר השר לשעבר מטעם ישראל ביתנו: "אני מצטער מעומק לבי ומשלם מחיר כבד ביותר, עד היום. שמי שורבב גם לפרשות נוספות שבסופו של דבר הוכח שלא הייתי קשור בהן. מאז אנו עוברים גיהנום עלי אדמות. אצטרך להתחיל מהתחלה, אך אני נחוש להשתקם ולהשתלב מחדש בחיים".

למיסז'ניקוב, לשעבר שר התיירות, יוחסו שורת עבירות חמורות של שוחד והפרת אמונים במסגרת הפרשה שכונתה "פרשת ישראל ביתנו". לפי החשד, הוא העביר תקציב של כמיליון שקלים לטובת פסטיבל הסטודנטים באילת, ובתמורה מארגני הפסטיבל העסיקו אישה שעימה היה מיסז'ניקוב ביחסים קרובים בשכר של עשרות אלפי שקלים. 

מיסז'ניקוב כיהן כחבר כנסת מטעם ישראל ביתנו בין השנים 2012-2006. בין היתר, כיהן כשר התיירות וכיו"ר ועדת הכספים של הכנסת. ב-2014 הוא נחקר לראשונה בחשד לעבירות שוחד ולשימוש בסם מסוכן מסוג קוקאין במסגרת פרשת השחיתות הציבורית.

כבר באוגוסט האחרון דווח בכאן 11 כי מתקיימים מגעים להשיג הסדר טיעון עם כמה חשודים בפרשה, ובראשם מיסז'ניקוב, שהכחיש תחילה את המעשים שיוחסו לו. 

בעקבות הפרסום, הגיב בזמנו עורך הדין יובל ששון, המייצג את מיסז'ניקוב, ואמר: "מרשי לקח את מלוא האחריות על עבירת הפרת אמונים - עבירה שהוא ביצע לפני שנים, בראשית כהונתו כשר התיירות בממשלה. בתקופה זו, מרשי הוביל כשר מאות פרויקטים כלכליים-תיירותיים בהצלחה רבה. העבירה נבעה מניגוד עניינים שמרשי נכנס אליו במהלך אחד מאותם פרויקטים.

הפופולריים