"חתונת השנאה": בית המשפט ביטל את האישום נגד חמישה נערים

"חתונת השנאה": בית המשפט ביטל את האישום נגד חמישה נערים
שופט בית משפט השלום לנוער הסיר את האישום נגד החמישה בגין הסתה לאלימות, בשל איחור באישור היועץ המשפטי להגשתו. הפרקליטות: שוקלים את צעדינו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
החתן מ"חתונת השנאה" בבית המשפט
צילום: צילום: פלאש 90

בית משפט השלום לנוער בירושלים ביטל היום (שני) את כתב האישום נגד חמישה נערים שהשתתפו ב"חתונת השנאה" לפני כשנתיים. השופט, שמעון לייבו, נימק את הביטול בעובדה שחל פגם סביב אישור היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והוא התקבל באיחור - רק לאחר שכבר הוגש האישום בגין הסתה לאלימות או לטרור.

בעקבות החלטת השופט לבטל את האישום, אמרו בפרקליטות כי הם לומדים את ההחלטה ושוקלים את צעדיהם."אין חולק כי ניתן אישור היועץ המשפטי לממשלה להגשת כתב האישום", נמסר בהודעה. "עוד אין מחלוקת שניתן אישור נוסף על ידי היועץ המשפטי לממשלה שבו הוא שב והבהיר כי אישר את הגשת כתב האישום עוד בטרם הגשתו. 

"ההחלטה שהתקבלה היום, לבטל את כתב האישום, למעלה משנה לאחר שהוגש, כשהנאשמים טרם השיבו לכתב האישום נגדם, מבוססת על פגם שראה ביהמ״ש בנוסח האישור בכתב שניתן. ביהמ"ש מציין כי אין בהחלטתו למנוע את הגשת כתב האישום מחדש. לגבי שמונת הנאשמים הבגירים, התיק בעניינם מתנהל. מכל מקום, הפרקליטות תבחן את ההחלטה ותשקול את צעדיה".

 מנגד, עו"ד מוריה ששון, המייצגת את אחד מהנאשמים, אמרה: "הגשת כתב האישום נעשתה באופן פגום. הפרקליטות עסקה בעיקר ביחסי ציבור, תדמית תקשורתית ודוברות במקום בשיקולים ענייניים ובסדרי הדין. אנו מקווים כי הפרקליטות תשקול מחדש את הנושא ותבחר לסיים בכך את הפרשה, ולא תגיש מחדש את כתב האישום שמלכתחילה לא ראוי היה להגישו".

עו"ד סיניה מוזס חריז, שייצגה נאשם אחר מטעם ארגון חוננו, הגיבה אף היא לביטול כתב האישום: "שמחתי מאוד לשמוע על החלטת בית המשפט, שעשתה צדק בסיטואציה שבה ניסו להכשיר בדיעבד פגיעה בזכויות דיוניות של קטינים, מתוך מחשבה מוטעית שאף כאשר שוגה הפרקליטות יכשיר בית המשפט את הפגם. כמאמר המשפט הידוע: יש שופטים בירושלים".

"חתונת השנאה" נערכה בסוף שנת 2015 בירושלים, כארבעה חודשים אחרי רצח בני משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא. בתיעוד מהאירוע, שנחשף בערוץ 10, נראו משתתפי החתונה רוקדים תוך שחלקם מניפים את תמונות בני המשפחה ודוקרים אותן. רוקדים אחרים נופפו ברובים, אקדחים, בקבוקי תבערה וסכינים.

אחד מהנאשמים בפרשה היה החתן עצמו, יקיר אשבל, שנראה נישא על כתפיים כשהוא מנופף ברובה ובתמונה של משפחת דוואבשה. לפי כתב האישום, מסביבו רקדו אחרים בהתלהבות תוך הנפת כלי נשק. לרבים מהמשתתפים יוחסו עבירות של הסתה לאלימות או לטרור, ואף תמיכה בארגון טרור ותמיכה בגזענות.

הפופולריים