פרסום ראשון: המתלוננת נגד ריטמן ביקשה לפסול את שופטת בית הדין

פרסום ראשון. המתלוננת נגד ריטמן: פסלו את שופטת בית הדין
צ', הקצינה שהתלוננה נגד מפקד להב 433 על הטרדה מינית, ביקשה לפסול את השופטת המנהלת את ההליך המשמעתי נגדה משום שחתמה על עצומת תמיכה במפכ"ל
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ניצב רוני ריטמן
צילום: צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקצינה שהתלוננה כי מפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן, הטריד אותה מינית, מבקשת לפסול את השופטת שדנה בעניינה בבית הדין המשמעתי של המשטרה – כך פורסם הבוקר (שני) לראשונה ביומן הבוקר בכאן רשת ב'. הסיבה לבקשה היא שהשופטת, ניצב בדימוס אסתר דומיניסיני, חתמה על עצומה התומכת במפכ"ל רוני אלשיך.

השופטת דומיניסיני, לשעבר מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי וראש אגף משאבי אנוש במשטרה, הביעה תמיכה באלשיך בעצומה שהופצה בימים האחרונים על רקע המתקפות הפוליטיות נגד המשטרה והחוקים סביב חקירות ראש הממשלה. בבקשה לפסילה שהגיש עו"ד חי בר-אל, המייצג את הקצינה, נטען בין היתר כי החתימה של השופטת על העצומה מהווה הבעת דעה בנושא שנוי במחלוקת - דבר האסור על שופטים, ובמיוחד כאשר המאשים בדין המשמעתי נגד הקצינה הוא המפכ"ל אלשיך בעצמו. 

דומיניסיני מונתה לשפוט בתיק המשמעתי המתנהל נגד צ' ומפקדה לשעבר, תנ"צ גיא ניר, המואשמים בהתנהגות שאינה הולמת שוטר ובאי-מילוי הוראה. לגבי הקצינה נטען, בין היתר, כי היא לא מילאה שאלון ניגוד עניינים ודיברה בזלזול לעמיתיה. בנוסף, בעבר נטען כלפי השניים כי הם התלוננו במח"ש נגד ריטמן כנקמה על פתיחת הבדיקה המשמעתית על התנהלותם.

בשנת 2016 הגישה צ' נגד השר לביטחון הפנים, מפכ"ל המשטרה, משטרת ישראל וריטמן עצמו בגין טענות להטרדה מינית מצד מפקד להב 433. כמה חודשים לפני כן, החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה וינשטיין שלא להגיש כתב אישום נגד ריטמן, אך סבר שיש להעמידו לדין משמעתי. אלשיך החזיר אותו לתפקיד לאחר מכן, והסתפק בנזיפה בלבד.

בינואר האחרון נחשף ב"כאן" כי על שולחן המפכ"ל הונחה חוות דעת פנימית שהמליצה לזמן את ריטמן לשימוע ולשקול לפטרו. אלשיך התעלם ממנה והעדיף חוות דעת שונה. כמו כן, מח"ש לא גילתה כי בידיה מידע על שתי שוטרות נוספות שהוטרדו לכאורה על ידי ריטמן וסירבו להתלונן.

הפופולריים