המרדף אחרי העדות: המשטרה לא מצליחה לחקור את ג'יימס פאקר

המרדף אחרי העדות: המשטרה לא מצליחה לחקור את ג'יימס פאקר
המיליארדר האוסטרלי, שלפי החשד העניק למשפחת נתניהו טובות הנאה במאות אלפי שקלים, נמלט ביאכטה ללב ים כשחוקרי המשטרה הגיעו אליו במקסיקו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ג'יימס פאקר
צילום: צילום: אי-פי

המשטרה מנהלת מרדף אחרי המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, ידידה של משפחת נתניהו, שלפי החשד העניק לה טובות הנאה במאות אלפי שקלים. כך חשף הבוקר (שני) הפרשן מוטי גילת ביומן הבוקר של כאן רשת ב'.

בין היתר הגיעו חוקרי משטרת ישראל לבצע חיקור דין של פאקר במקסיקו, אך הוא הצליח להימלט ללב ים ביאכטה. בנוסף, הוא חמק מהחוקרים גם בברזיל ובארגנטינה. עם זאת, ההערכה בקרב גורמי אכיפת החוק היא כי מתגבש תיק ראיות חזק, שיאפשר הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בתיק 1000 - "תיק המתנות" - גם ללא עדותו של פאקר.

אתמול נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפעם השישית בפרשות 1000 ו-2000. החקירה, שמתנהלת על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, נמשכה כארבע שעות במעון ראש הממשלה בירושלים. החוקרים שאלו את נתניהו על כל העדויות שהצטברו בחודשים האחרונים, בהן זו של עד המדינה ארי הרו, ששימש ראש הסגל במשרד ראש הממשלה.

עם התקרבות החקירות לסיומן, במשרד המשפטים ובפרקליטות נערכים להתגברות המתקפות על המשטרה ויתר גורמי אכיפת החוק. גורמים בכירים במשרד אומרים, כי הם מקווים ומאמינים ששרת המשפטים איילת שקד תגבה את היועץ המשפטי לממשלה ואת פרקליט המדינה – יותר מהגיבוי שקיבלה בשעתה המשטרה.

אתמול נחשף בחדשות הערב בכאן 11 כי בחקירתו הבאה נתניהו יעיד לראשונה גם בפרשת הצוללות. היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) החליטה לאחרונה כי יש לזמן את נתניהו לעדות, וקיבלה את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למהלך. בשלב הזה מדובר בעדות, ולא בחקירה באזהרה של ראש הממשלה, שמגיעה בעקבות חקירותיהם של שני פרקליטיו ומקורביו – עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו.מסתמן כי בעוד כחודש המשטרה תסכם את חקירת התיק, ותגיש את המלצותיה לפרקליטות, שתצטרך לקבוע אם להגיש כתבי אישום נגד המעורבים.

הפופולריים