פרסום ראשון: נתניהו יעיד לראשונה בפרשת הצוללות

פרסום ראשון: נתניהו יעיד לראשונה בפרשת הצוללות
היועמ"ש אישר למשטרה לגבות עדות מראש הממשלה, בעקבות חקירות מקורביו. בכירים במשרד המשפטים: מקווים שהשרה שקד תגבה אותנו מול המתקפות
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו יעיד לראשונה בפרשת הצוללות בחקירתו הבאה. כך פרסם היום (ראשון) לראשונה הפרשן מוטי גילת במהדורת "חדשות הערב" בכאן 11.

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) החליטה לאחרונה כי יש לזמן את נתניהו לעדות, וקיבלה את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למהלך. בשלב הזה מדובר בעדות, ולא בחקרה באזהרה של ראש הממשלה, שמגיעה בעקבות חקירותיהם של שני פרקליטיו ומקורביו – עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו.

בתוך כך, חקירתה של פרשת הצוללות מתקרבת לסיום. מסתמן כי בעוד כחודש המשטרה תסכם את החקירה ותגיש את המלצותיה לפרקליטות, שתצטרך לקבוע אם להגיש כתבי אישום נגד המעורבים.

ובחזרה לנתניהו – הוא נחקר היום החל מהשעה 17:00 בפרשות 1000 ו-2000 במעונו הרשמי בירושלים. החוקרים שאלו את ראש הממשלה על כל העדויות שהצטברו בחודשים האחרונים, בהן זו של עד המדינה ארי הרו, ששימש ראש הסגל במשרד ראש הממשלה.

עם התקרבות החקירות לסיומן, במשרד המשפטים ובפרקליטות נערכים להתגברות המתקפות על המשטרה ויתר גורמי אכיפת החוק. גורמים בכירים במשרד אומרים, כי הם מקווים ומאמינים ששרת המשפטים איילת שקד תגבה את היועץ המשפטי לממשלה ואת פרקליט המדינה – יותר מהגיבוי שקיבלה בשעתה המשטרה.

הפופולריים