מאסר עולם לתושב הצפון שאנס ורצח את רינת רואס

מאסר עולם לתושב הצפון שאנס ורצח את רינת רואס
בילאל שאכר, בן 33 מבועיינה-נוג'ידאת, נידון למאסר עולם ועוד 20 שנה בגין רצח בת ה-19 באשדוד ב-2005. "מעשים מזוויעים, רצח חריג בחומרתו"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
הנרצחת רינת רואס
צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) את דינו של בילאל שאכר, שרצח ואנס את רינת רואס באשדוד לפני 12 שנים, למאסר עולם ועוד 20 שנה בכלא. הוא הורשע לפני כשלושה חודשים בעקבות בדיקת DNA

שאכר, פועל בניין בן 33 מהכפר בועיינה-נוג'ידאת שבצפון, הורשע ב-21 באוגוסט באונס וברצח רואס. הרכב בית המשפט קבע על סמך דגימת DNA כי שאכר, שנעצר לפני שלוש שנים בחשד לאירוע פלילי אחר, ביצע מעשה סדום בצעירה בת ה-19 ורצח אותה באתר בנייה בעיר.

השופטים קבעו כי "ההתעללות המינית שלוותה למעשה הרצח מצדיקים את הקביעה כי מדובר ברצח החריג בחומרתו. הנאשם רצח את רינת רואס לאחר שהתעלל בה מינית, אנס אותה וביצע בה מעשה סדום. תוצאות מעשיו ממשיכים להשפיע על אחריו הרבה לאחר סיום ביצועם. המעשים המזוויעים ממשיכים ומשפיעים על משפחתה של רינת עד היום ולמעשה ממשיכים להשפיע על הציבור כולו, אשר נותר מזועזע והמום מהעובדה כי מעשים שכאלה יכולים להתבצע ועוד על סף ביתו של הקורבן התמים, האקראי".

במהלך הדיון והקראת פסק הדין, החל באולם דין ודברים בין אביה של רואס לבין אביו של שאכר, סביב הדגימה שהובילו בסופו של דבר להרשעתו. במשפחת הרוצח הדגישו כי הם אינם משלימים עם פסק הדין ומתכוונים להגיש ערעור לבית המשפט העליון.

גופתה של רואס אותרה כמה עשרות מטרים מביתה שבאשדוד ביוני 2005. החקירה שנפתחה אז העלתה כי היא נחטפה, נאנסה ונרצחה בזמן שעשתה את דרכה הביתה. שנים של חקירה ובדיקה של מאות חשודים לא הובילו את המשטרה לזהות הרוצח.

תשע שנים לאחר המקרה, ב-2014, נעצר שאכר בחשד למעשה תקיפה אחר. דגימת DNA שגרתית שנלקחה ממנו היא שהובילה לפענוח הפרשה, ואישרה כי הוא רצח את רואס. כתב האישום שהוגש נגד שאכר קובע כי הוא ארב לרואס בבניין שבו עבד, גרר אותה בכוח לתוך המבנה - ושם אנס ורצח אותה. לאחר הרצח, הוא עזב את עבודתו באתר הבנייה.

הפופולריים