התיק נגד דובר "שוברים שתיקה" ייסגר מחוסר אשמה

התיק נגד דובר "שוברים שתיקה" ייסגר מחוסר אשמה
הפרקליטות החליטה לגנוז את החקירה נגד דין יששכרוף, שטען כי הכה פלסטיני, בטענה כי לא היו דברים מעולם. נתניהו: הוכחה שהם משקרים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
דובר "שוברים שתיקה", דין יששכרוף
צילום: צילום מסך

פרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד דובר ארגון "שוברים שתיקה", סגן (במיל') דין יששכרוף, שנחשד בהכאת פלסטיני - כך הודיעה היום (חמישי) עו"ד נורית ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה.

בחודש יוני נפתחה חקירה נגד יששכרוף בעקבות סרטון שהופץ באינטרנט, ובו תיאר כיצד הכה פלסטיני בחברון ללא הצדקה מבצעית. הפלסטיני, חסן ג'ולאני, נקרא להעיד בפני הפרקליטות ואמר כי לא הוכה כלל ולא הופעל נגדו כוח. מפקד הפלוגה תמך בגרסתו של ג'ולאני.

בהחלטה בעניינו של יששכרוף כתבה המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליטמן, כי "מהראיות שנאספו, הדברים אשר תוארו על ידו, לא אירעו כלל ועיקר". בנוסף נטען כי יששכרוף "בחר להעצים סיטואציה של שימוש בכוח שהיה כדין, אשר אף 'נפגע העבירה' הלכאורי עצמו, לא ראה אותה כבלתי תקינה, ותיאר שימוש בכוח מצידו, שגלש לאלימות מיותרת ואכזריות. הראיות מראות כי הדברים לא אירעו ודין הדברים להתברר בזירה הציבורית". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטה ואמר: ‏״שוברים שתיקה משקרים ומוציאים את דיבתם של חיילינו רעה בעולם. היום עובדה זו קיבלה הוכחה נוספת, אם למישהו היה ספק. האמת מנצחת".

שרת המשפטים איילת שקד, שהייתה זו שהורתה על פתיחת החקירה בעניינו, התייחסה לסגירת התיק נגד יששכרוף. "‏מסתבר שדובר 'שוברים שתיקה' הוא שקרן שמכפיש את מדינת ישראל בעולם. כל הכבוד לחבריו לפלוגה שלא נשארו אדישים ולא היו מוכנים להבליג על השקרים שלו. טוב שיצאה האמת לאור על הארגון הזה שעושה קופה על חשבון לוחמי צה"ל ואזרחי ישראל".

מנכ"ל ארגון "שוברים שתיקה", אבנר גבריהו, הגיב גם הוא להחלטת הפרקליטות. "אנחנו לא מופתעים. מה שהתחיל בהוראה פוליטית של שרת המשפטים והפך לחקירה פוליטית, נגמר במסקנה הפוליטית. כששוטרים מחברון מוציאים פלסטיני מהבית שלו וחוקרים אותו על אירוע שקרה לפני שלוש שנים, יש להניח שהוא יעשה הכל כדי לרצות אותם ולספק להם את מבוקשם. לא מקרי שהתיק הזה לא מגיע להכרעת בית משפט, כי אם היה מגיע בפני שופט, האמת הייתה יוצאת לאור. מי שחושב שאפשר לעשות כיבוש בלי אלימות - חי בסרט".

הפופולריים