אחרי שהסיתה שוב נגד ישראל - ג'יג'י חדיד מודה: טעיתי

אחרי שהסיתה שוב נגד ישראל - ג'יג'י חדיד מודה: טעיתי
הדוגמנית הפרו-פלסטינית פרסמה פוסט בו חזרה בה מן הדברים ששיתפה בסוף השבוע האחרון • "אני אדם אנושי שעושה טעויות, אבל לוקחת אחריות על הטעויות האלו", כתבה חדיד ל-79.1 מיליון העוקבים שלה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ג'יג'י חדיד, 21.05.23
צילום: אי-פי

ארבעה ימים לאחר שפרסמה סטורי בו טענה כי "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמחזיקה בילדים כשבויי מלחמה" והסירה אותו תוך שעות, דוגמנית העל הפרו-פלסטינית ג'יג'י חדיד פרסמה הערב (שלישי) פוסט נוסף, בו חזרה בה מן הדברים והביעה תקווה לשחרור החטופים.

> עקבו אחרי ערוץ הוואטסאפ של כאן חדשות - לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים
155 אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה

"כמישהי עם מורשת פלסטינית, החדשות והתמונות שוברות הלב שמגיעות ללא הפסקה מעזה היו קשות מנשוא", כתבה חדיד בפתח הפוסט ששיתפה עם 79.1 מיליון העוקבים שלה. "חשוב לי מאוד לחלוק איתכם סיפורים אמיתיים על הכאב שהפלסטינים עברו וממשיכים לעבור, אבל השבוע שיתפתי משהו שלא בדקתי לעומק ולא הקדשתי לו הרבה מחשבה".

"רציתי להראות את הדרכים בהן הממשלה הישראלית מערערת על החוק הבינלאומי", המשיכה. "במקרה הזה ניסיתי להראות איך ילדים פלסטינים שנעצרים על ידי הצבא הישראלי - לא מקבלים את התנאים להם זוכים ילדים ישראלים שעצורים על אותם פשעים. השתמשתי בדוגמה לא נכונה כדי להוכיח את הטענה הזו. טעיתי. המטרה שלי הייתה להתמקד בזכויות האדם".

הפוסט שפרסמה חדיד, הערב (צילום מסך)

הדוגמה אליה התכוונה, הייתה תמונתו של אחמד מנאסרה, מחבל פלסטיני שניסה לרצוח יהודים בפסגת זאב כשהיה בן 13, פצע קשה צעיר יהודי בן 20 ופצע אנוש נער יהודי בן 13. אלא שהמידע הזה לא הופיע בפוסט שפרסמה אז. במקום זאת נכתב כי מנאסרה "נחטף על ידי הכיבוש הישראלי בגיל 12, ושהה בבידוד למרות מצבו הבריאותי הקשה".

"לפגוע בכל אדם, כולל ביהודים, זה אף פעם לא צודק", כתבה הערב חדיד. "לחטוף אנשים חפים מפשע זה אף פעם לא צודק. לפגוע במישהו משום שהוא יהודי זה אף פעם לא צודק. זאת טעות. לדרוש חירות, זכויות ויחס אנושי לפלסטינים ולדרוש ביטחון ליהודים - שני אלה יכולים להיות חשובים לכל אדם - גם לי. אני מבינה שעם הכוח של הפלטפורמה שלי מגיעה אחריות גדולה. אני אדם אנושי שעושה טעויות, אבל לוקחת אחריות על הטעויות האלו".

המשך הפוסט שפרסמה חדיד (צילום מסך)

"אני מתנגדת להפצת מידע כוזב, ומאז ומתמיד גיניתי את השימוש בתנועה לשחרור פלסטין כתירוץ לאנטישמיות", סיכמה את הדברים. "אני חייבת לעצמי ולעוקבים שלי להעביר את המסרים שלי בצורה הגונה יותר, תוך כדי שאפעל למען העלאת המודעות להפרת החוקים הבינלאומיים של זכויות אדם. בד בבד, אמשיך להתפלל לשובם בשלום של כל החטופים ועבור ביטחונם של האנשים בעזה ובישראל".

הפופולריים